شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش

اخبار رزمایش| انتقال تانک و نفربر از دریا برای تصرف ساحل دشمن

اخبار رزمایش| انتقال تانک و نفربر از دریا برای تصرف ساحل دشمن

در ادامه مراحل اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱، یک فروند ناو آب ـ خاکی تنب، تانک‌های T-۷۲ و نفربرهای BMP-۲ را برای اجرای عملیات بیچینگ یا تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن منتقل کرد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از قرارگاه رسانه ای رزمایش ذوالفقار 1401، در ادامه مراحل اصلی این رزمایش و در یک عملیات مشترکی نیروی دریایی و نیروی زمینی، یک فروند ناو آب ـ خاکی تنب، تانک‌های T-72  و نفربرهای BMP-2  را برای اجرای عملیات بیچینگ یا تصرف سرپل از دریا به ساحل دشمن منتقل کرد.

 

دراین عملیات، ناو آب ـ خاکی، تنب به حدی خود را به نزدیکی ساحل رساند که بتواند با گشودن درب سه تکه خود، تجهیزات زرهی را در ساحل پیاده کند.

پس از اجرای موفق این عملیات، سردارسرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص)، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از معاونان قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع نیروهای مشارکت‍کننده در این عملیات از تلاش آنان قدردانی کردند.

جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در منطقه خلیج فارس ناوگان نیروبر سنگین با قابلیت جابجایی ادوات زرهی دارد.

گفتنی است؛ ابتکار عملیات بیچینگ در تاخت آب ـ خاکی متعلق به ایرانی‌ها در ادوار گذشته است و سایر کشورها این عملیات را از ایرانی ها فرا گرفته‍‌اند که در سراسر جهان با استفاده از تجهیزات به روز انجام می‍‌‌شود.

انتهای پیام/