شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گفتگو#جمعه#پوتین

فردا جمعه؛

کرملین: «پوتین» و «شی جین‌ پینگ» فردا گفتگو می‌کنند

کرملین: «پوتین» و «شی جین‌ پینگ» فردا گفتگو می‌کنند

سخنگوی کرملین از رایزنی فردا جمعه میان پوتین و همتای چینی وی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز پنجشنبه از گفتگو میان رؤسای جمهور چین و روسیه خبر داد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص اعلام کرد که انتظار می رود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشورش و شی جین‌ پینگ همتای چینی وی فردا جمعه گفتگوی برخطی داشته باشند و در مورد روابط بین دو کشور رایزنی کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» در این باره گفت: پوتین روز جمعه با رئیس جمهور چین در تماسی غیرعلنی روابط دو جانبه و مشکلات منطقه ای از جمله مسائل مربوط به مرزهای روسیه و چین را بررسی خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین و شی جین‌ پینگ آخرین بار در ماه سپتامبر در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان دیدار کردند.

وزیر خارجه چین روز گذشته روابط دو جانبه میان پکن و مسکو را مثبت ارزیابی کرد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین پیشتر در اظهاراتی عنوان کرد که روابط چین و روسیه به شکلی یکپارچه قوی است و متاثر از شرایط بی ثبات بین المللی دستخوش تغییر نمی شود.

وزیر خارجه چین در نشستی که به دیپلماسی این کشور اختصاص داشت، گفت که روابط میان چین و روسیه مستحکم است. این روابط در معرض مداخله و تحریکات نیست و تغییرات عمده در وضعیت کنونی دنیا به این روابط آسیب نمی رساند.

وانگ یی در ادامه خاطر نشان کرد که همکاری بین پکن و مسکو به دور از رویکرد خصمانه است و هیچ شخص ثالثی را هدف قرار نمی گیرد. دیپلمات ارشد دولت چین افزود: چین و روسیه قاطعانه مخالف هژمونی و جنگ سرد جدید هستند.

وزیر امور خارجه چین به ابعاد مختلف روابط میان مسکو وپکن پرداخت و خاطرنشان کرد: دو کشور همکاری های دوجانبه را به شکلی فعالانه ارتقا می دهند، به منافع استراتژیک همدیگر توجه دارند و این روابط بر پایه اعتماد متقابل شکل گرفته است.

وانگ یی با اشاره به گردش تجاری بین چین و روسیه گفت که سطح گردش تجاری دو کشور ۲۰۰ میلیارد دلار در سال می رسد. وی با تاکید بر اهمیت پروژه های دوجانبه در مقیاس افزود: مبادلات تجاری دو کشور با ارزهای ملی در بخش های مختلف تجارت متقابل میان چین و روسیه در حال گسترش است.