شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجموعه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۱۰۰ مجموعه قرآنی در استان سمنان فعال است

۱۰۰ مجموعه قرآنی در استان سمنان فعال است

سمنان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ مجموعه قرآنی در استان شناسایی شده است، گفت: نظارت بر موسسات رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است.

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس عبدالهی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران بعد از نشست فعالان قرآنی به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه در سال ۹۹ تمام مؤسسات و زیر مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان مورد پایش قرار گرفت، تاکید کرد: حدود ۱۰۰ مجموعه قرآنی زیرمجموعه این نهاد قرار دارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نیز تمام خانه‌های قرآن شهری و روستایی را پایش کردیم تا بتوانیم مؤسسات جدیدتر را شناسایی کنیم، افزود: برگزاری برنامه‌های ترویجی در مناسبت‌ها مانند دهه فجر، ایام محرم و مناسبت‌های ملی مانند ایام شهادت شهید سلیمانی، دوره‌های ختم قرآن، مجالس تلاوت، کرسی‌های قرآنی و … در زمره برنامه‌های تبلیغات اسلامی در طول سال است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین گفت: برگزاری آزمون‌های تخصصی حفظ و قرائت و ارائه مدرک و آموزش و توانمند سازی استعدادهای قرآنی نوجوانان و جوانان و برخی کارگاه‌های تخصصی در گرایش‌های تخصصی حوزه قرآن از دیگر اقدامات ما در سازمان تبلیغات اسلامی است

عبدالهی با بیان اینکه صدور مجوزها شامل خانه‌های قرآن روستایی، شهری و مؤسسات که دارای شناسه حقوقی هستند از دیگر اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی است، تاکید کرد: نظارت بر فعالیت‌های این مؤسسات شهری و روستایی نیز در زمره رسالت‌های تبلیغات اسلامی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان ما در حال کار هستند تا عقب افتادگی‌ها جبران شود و چرخ‌ها دوباره راه بیافتد، افزود: در حوزه فرهنگ نیز اینگونه است امروز باید شرایط جنگی را درک کرده و همگرا تر عمل کنیم.