شهر خبر

سولشائر و پوچتینو جای‌گزین کارلوس کی‌روش در تیم ملی ؟

سولشائر و پوچتینو از جمله افرادی هستند که گفته می‌شود برای جای‌گزینی با کارلوس کی‌روش به فدراسیون پیشنهاد شده‌اند.

سولشائر و پوچتینو جای‌گزین کارلوس کی‌روش در تیم ملی ؟

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

به نظر می‌رسد با توجه به عدم اقبال عمومی شانس کی‌روش برای ماندن در ایران کمتر شده باشد. بر همین اساس ایجنت‌ها و واسطه‌گران مربیان خارجی دست به کار شده و نفراتی را به فدراسیون فوتبال معرفی کرده‌اند.

در همین ارتباط شنیدیم یکی از این مربیان پیشنهادی اوله گنار سولشائر است. سرمربی سابق مولده نروژ، اندکی پس از کار در کشور زادگاهش سر از تیم محبوب و پرطرفدار منچستریونایتد درآورد. سران منچستریونایتد، شاگرد الکس فرگوسن را روی صندلی پیرمرد اسکاتلندی نشاندند و در شروع کار همه‌چیز ایده‌آل بود اما در ادامه اوضاع برای سولشائر خوب پیش نرفت و نیمکت مرموز و کار سخت جانشینی فرگوسن، سولشائر را هم به اخراج و بیکاری طولانی پس از آن کشاند. مرد ۴۹ ساله نروژی پس از یونایتد به چندین تیم لیگ برتری هم نزدیک شد اما این خبرها در حد شایعه باقی ماند تا سولشائر هم به یک سایه در تعقیب همتایان ناموفقش تبدیل شود. تیم‌های رده‌های میانی لیگ برتر از نام سرمربی سابق شیاطین سرخ برای ترساندن مربیانشان در روزهای نتیجه گرفتن بهره بردند اما... آیا او ماجراجویی جدیدی را در قاره آسیا آغاز می‌کند؟

گزینه دومی که به فدراسیون فوتبال کشورمان معرفی شده مائوریسیو پوچتینو سرمربی سابق پاری سن‌ژرمن و تاتنهام است. مرد آرژانتینی سابق تاتنهام و پاری‌سن‌ژرمن آخرین قمارش را در فرانسه باخته و شخصیتش در دنیای مربیگری دچار آسیب شده است. با این حال پوچتینو همواره پشت سر مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند ایستاده و از لیگ برتر تا سری‌آ و لالیگا تیم‌های بسیاری هستند که مایل هستند با مطرح کردن نام پوچتینو به سرمربیان ناموفقشان اولتیماتوم بدهند. پوچتینو در پاریس هم عملکرد قابل قبولی داشت اما با این وجود انتظارات سران پاریسی از فینالیست لیگ قهرمانان بیش‌تر بود و در آستانه شروع فصل، مرد ۵۰ ساله آرژانتینی بدون تیم دنیای فوتبال را از تلوزیون و رسانه دنبال می‌کند. ۲ دوره موفق او در تاتنهام و پاریس به کار این دورانش نیامده و پوچتینو فعلا چهره منزوی و غریب عرصه مربی‌گری در دنیای فوتبال به شمار می‌رود.

گفته می‌شود پوچتینو مربی گران‌قیمتی است اما سولشائر قیمت نسبتا معقولی دارد.