شهر خبر

هشدار روزنامه اطلاعات نسبت به نتایج گسترش فقر؛ اپیدمی فقر به هیچ چیز رحم نمی‌کند

روزنامه اطلاعات نوشت: فقر می‌تواند نتایج ناخواسته و وخیمی به بار آورد. این عوارض، گاهی همچون بیماری و گاهی به مانند اپیدمی بروز می‌کند. در جامعه لایه لایه و پیچیده امروز ایران، بسان سیلابی گل آلود اگر راه افتاد به هیچ بنا و بنیاد، یا پی و پایه‌ای رحم نخواهد کرد. ‌

هشدار روزنامه اطلاعات نسبت به نتایج گسترش فقر؛ اپیدمی فقر به هیچ چیز رحم نمی‌کند
اعتمادآنلاین |

روزنامه اطلاعات با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته و هراس و ناامیدی مردم، نسبت به نتایج وخیم گسترش فقر هشدار داده و اپیدمی به راه افتد به هیچ بنا و بنیادی رحم نمی‌کند.

به گزارش اطلاعات، اوج گیری تورم در هفته‌های اخیر که با تغییرات غریب و عجیب در اعلام قیمت ارز و سکه و خودرو ـ و تا حدی مسکن ـ رخ داده است، اذهان عمومی را نه تنها دچار آشفتگی کرده، بلکه هراس از آینده و ناامیدی در گذران زندگی روزمره را برای طبقات کم درآمد، روزمزدها و حقوق بگیران سبب شده است. 

نویسنده یادداشت اطلاعات در ادامه تاکید کرده است: به نظرم دولت و نمایندگان و نقش آفرینان که مسئولیت‌های کلیدی را بر عهده دارند، دیگر نباید مهلکه‌هایی همچون توطئه بین‌المللی یا پرونده دولت روحانی را بهانه مشکلات و درماندگیهای کنونی قرار دهند‎.

او در پایان هشدار داده است: فقر می‌تواند نتایج ناخواسته و وخیمی به بار آورد که هر محاسبه گر و سیاستمدار خبره‌ای را غافلگیر می‌کند. این عوارض، گاهی همچون بیماری و گاهی به مانند اپیدمی بروز می‌کند. اما در جامعه لایه لایه و پیچیده امروز ایران، بسان سیلابی گل آلود اگر راه افتاد به هیچ بنا و بنیاد، یا پی و پایه‌ای رحم نخواهد کرد. ‌