شهر خبر

ساختمان پرحاشیه بالاخره نابود شد

ساختمان پرحاشیه بالاخره نابود شد

فرهاد آریادوست افزود: امروز مرحله پایانی تخریب باقی مانده ساختمان متروپل بدون تلفات جانی و بر اساس برنامه ریزی انجام شد.

مدیر اجرایی طرح های عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از فردا عملیات آواربرداری آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: نشستی نیز با دستگاه‌های اجرایی برای مهیا شدن بازگشایی خیابان امیرکبیر برگزار شد و این دستگاه‌ها مانند شهرداری، آبفا، برق و مخابرات ملزم شدند عملیات بهسازی خیابان اصلی را در اسرع وقت انجام دهند.

آریادوست افزود: قرار بود روز پنجشنبه هفته گذشته آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آغاز و روز گذشته به پایان برسد اما به دلیل بارندگی و شرایط آب و هوایی عملیات تخریب متوقف شد.

عملیات تخریب باقی مانده متروپل از ۶ آذر در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در دو مرحله متوقف و فقط بخشی از ساختمان تخریب شد اما اکنون با حل مشکلات فنی مجدد عملیات تخریب از سر گرفته شده است.

هم اکنون خیابان‌های منتهی به ساختمان متروپل به منظور جلوگیری از تردد خودروها، به وسیله جداکننده‌های ترافیکی بسته شده است تا آخرین اقدامات برای تخریب باقی مانده ساختمان متروپل انجام شود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود آخرین مرحله عملیات تخریب باقی مانده ساختمان متروپل آبادان روز جمعه ۱۸ آذر پایان یابد که به دلیل خارج شدن یکی از جک های هیدرولیکی مهار سازه از مدار، این عملیات به پایان نرسید.

بخشی از ساختمان متروپل آبادان دوم خرداد امسال فرو ریخت که ۴۳ نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز زخمی شدند.

در شهریور امسال نیز در اثر فرو ریختن بخش دیگری از این سازه یک نفر دیگر فوت کرد. همچنین بخش دیگری از سازه ساختمان متروپل آبادان چهارم آبان فرو ریخت که یک کشته و ۲ مجروح برجا گذاشت.

منبع: ایرنا