شهر خبر

از زندان آل خلیفه؛

شیخ علی سلمان: نبود گفتگوی جدی از دلایل اصلی بروز بحران است

شیخ علی سلمان: نبود گفتگوی جدی از دلایل اصلی بروز بحران است

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه ای به مناسبت هشتمین سالگرد حبس خود در زندان آل خلیفه تاکید کرد که نبود گفتگوی جدیدی و اصلاحات واقعی را از ریشه های بحران در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، «شیخ علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای از زندان آل خلیفه، از همه کسانی که طی سال های گذشته از او حمایت کردند قدردانی کرد و بر اهمیت اصلاحات تاکید کرد و توقف اصلاحات را خیابت به وطن و ملت دانست.

وی افزود: فقدان گفتگوی جدی و اصلاحات واقعی یکی از دلایل اصلی بروز بحران های بزرگ در کشورها است و بحرین نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست.

شیخ سلمان با اشاره به موج سرکوبگری رژیم آل خلیفه در برابر خواسته های مشروع مردم و احزاب و تشکل های سیاسی و مدنی اظهارداشت: تلاش رهبران و نیروهای سیاسی برای نجات و اعتلای میهن منجر به مجازات آنها و انحلال انجمن‌ ها، به قتل رساندن فعالان، زندانی کردن و تبعید رهبران و تحمیل انزوای سیاسی به آنها شده است.

دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین درباره مخالف آل خلیفه با آشتی ملی و آثار سوء این مخالفت گفت: اگر آشتی ملی بین ما صورت می گرفت و به اوضاع حقوق بشری و اقتصادی رسیدگی می کردیم، کسری بودجه افزایش نمی یافت و نیازی به تحمیل مالیات بر جامعه نداشتیم که موجب کاهش قدرت خرید مردم شده است.

شیخ سلمان خطاب به رژیم بحرین گفت: کسی دچار این توهم نشود که سرکوب آرمان خواهی، دموکراسی، آزادی و احترام به حقوق بشر، یک پیروزی است بلکه در حقیقت آزار دادن خود و خسران آشکار مرتکبان آن است.