شهر خبر

نماینده مردم دزفول در مجلس تاکید کرد؛

لزوم اجرای پنجره واحد در کشور برای رفع موانع تولید و اشتغال

لزوم اجرای پنجره واحد در کشور برای رفع موانع تولید و اشتغال

دزفول- نماینده مردم دزفول در مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای پنجره واحد در کشور و خوزستان گفت: پنجره واحد باعث رونق و توسعه تولید و رفع موانع اشتغال و سرمایه گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد آوایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات فرمانداری دزفول برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به دعوت فرماندار دزفول و با حضور معاون اقتصادی استاندار خوزستان، مدیرکل صمت خوزستان، مدیر شهرک‌های صنعتی استان، مدیران و معاونان استانی و شهرستانی برخی بانک‌ها و تولیدکنندگان و صنعتگران دزفول برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مشکلات و موانع بیش از ۲۰ طرح صنعتی و کشاورزی دزفول برای توسعه و رونق حوزه صنعت و کشاورزی بررسی و در راستای رفع آنها بحث و تبادل نظر شد و درنهایت برخی از این مشکلات رفع شد و برخی در دست پیگیری در راستای رفع قرار گرفت.

آوایی در ادامه عنوان کرد: دولت به علت مشکلات اقتصادی برخی منابع بانکی را جذب کرده و یا تسهیلات تکلیفی ارائه کرده است که درنتیجه بانک‌ها توان لازم را برای رفع تمام مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ندارند اما با این وجود مدیران و معاونان بانک‌ها در این جلسه قول مساعد برای رفع مشکلات داده‌اند.

نماینده مردم دزفول در مجلس، صنعتگران دزفول را بسیار خوش حساب برشمرد و گفت: این صنعتگران در برخی موارد برای پرداخت اقساط اقدام به فروش ملک می‌کنند تا دزفول و صنعت شهرستان خوشنام بماند و در همین راستا از بانک‌ها انتظار می‌رود به تکالیف خود عمل کنند.

آوایی با تاکید بر ضرورت توجه به اجرای طرح پنجره واحد و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای این امر مهم، عنوان کرد: هدف از پنجره واحد این است که صنعتگر، تولید کننده و کارآفرین گرفتار پیچ و خم‌های متعدد اداری نشود و تمام موانع و مشکلات پیش روی این فرد در یک مکان مطرح و برطرف شود.

وی یادآور شد: در برخی کشورهای پیشرفته که این طرح اجرا شده فرد کارآفرین با مراجعه به یک مکان مشخص ظرف نیم روز تمام موانع و مشکلات خود را برطرف می‌کند؛ همچنین برخی کشورها که درگیر فساد و مشکلات گسترده اقتصادی بودند با تشکیل پنجره واحد به کشورهایی با نظام اقتصادی اصولی و پاک تبدیل شدند؛ لذا امیدوار هستیم با همکاری متولیان بتوانیم در کشور ایران و خوزستان این پنجره واحد را در راستای رونق و توسعه تولید و رفع موانع اشتغال اجرا کنیم.

فرماندار ویژه دزفول نیز اظهار کرد: در این جلسه مشکلات و موانع مختلف مربوط به شرکت‌های خدماتی و تولیدی و صنعتی در دزفول بررسی شد.

علی فرهمندپور افزود: برخی شرکت‌ها در زمینه تسهیلات و برخی در زمینه مسائل زیرساختی دچار مشکلاتی بودند که بسیاری از این موارد با حضور مدیران سازمان‌های مربوطه برطرف شد و مصوبات جلسه نیز برای ارائه به استان ارسال شدند.

وی با اشاره به حضور مدیرکل صمت، مدیر شهرک‌های صنعتی، معاونان سازمان‌های محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و سرپرست‌های بانک‌های عامل استان در این جلسه، گفت: مدیران در این جلسه در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی صنعتگران و تولید کنندگان دزفول قول مساعد دادند.