شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#رادیو#بیمار

اسلامی: سالانه ۱ میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارویی استفاده می‌کنند

اسلامی: سالانه ۱ میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارویی استفاده می‌کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو درکشور استفاده می‌کند. اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتما قادر نبودیم رادیودارو در کشور تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی درحاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر گروسی و سایر مسولان آژانس به ایران و روند گفت و گوها و مذاکرات گفت: تمایلی نشان داده شده، قرار است هماهنگی بعد از تعطیلات ژانویه انجام شود.

وی در ادامه گفت: سالانه یک میلیون بیمار از ظرفیت رادیو دارو درکشور استفاده می‌کند. اگر ما چرخه سوخت هسته‌ای نداشتیم، نمی توانستیم فرآوری انجام دهیم و حتما قادر نبودیم رادیودارو در کشور تولید کنیم. تنها شرکتی که داریم سالهاست توسط آمریکایی ها تحریم است، یعنی بحث سلامت و جان مردم برایشان فاقد ارزش و اهمیت است و به همین دلیل بی رویه همه را تحریم می کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: خوشبختانه این ظرفیت در کشور وجود دارد، برنامه توسعه ما کاملا فعال است یکی در زمینه تولید محصولاتی است که در بخش درمانی استفاده شود، زیرا رادیو داروها دو کارکرد دارند؛ تشخیصی و درمانی در بخش تشخیصی نمونه ای را اخیرا در هفته پژوهش رونمایی کردیم. 

اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهمتر درمانی است که بتوانیم سلول درمانی را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دهد و آن را از بین ببرد بدون این که آسیب جانی داشته باشد، زیرا بیماران سرطانی از شرایط شیمی درمانی و داروهای شیمیایی واقعا آسیب های زیادی طی این سال‌ها دیده اند.
وی تاکید کرد: گام تکمیلی ما این است که برپایه مشتقات آب سنگین داورهای جدید که تولید آن را در دستور کار قرار دادیم، بتوانیم در آینده جایگزین کنیم و یک روند تحولی داشته‌ باشیم.

انتهای پیام/