شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#دلار#جدید#سال جدید

بیت کوین به ۷۰ هزار دلار می ‌رسد؟

بیت کوین به ۷۰ هزار دلار می ‌رسد؟

فرارو نوشت:اکنون که سال جدید ۲۰۲۳ در پیش است، سرمایه‌گذاران باید بدانند که در صورت صعودی شدن بازار، چگونه موقعیت خود را حفظ کنند. در این مقاله به بررسی پاسخ سولاتی از جمله؛ بیت‌کوین در سال جدید به ۷۰ هزار می‌رسد و ریپل در دادگاه SEC در سال ۲۰۲۳ برنده می‌شود؟ می‌پردازیم.

همانطور که سال ۲۰۲۲ برای کریپتو، سهام فناوری و سایر سرمایه گذاری‌ها سال نزولی بود، همچنان تحولات کلان اقتصادی به سمت روند نزولی پیش می‌روند. با این وجود، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که سال ۲۰۲۳ نقطه عطفی برای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

رمزارزها، ارزهای دیجیتال مجازی هستند که از رمزنگاری برای انجام تراکنش‌های مالی امن استفاده می‌کنند. آنها سیستم‌های غیر متمرکزی هستند که امکان پرداخت آنلاین امن را بدون نیاز به یک مقام مرکزی مانند بانک یا دولت فراهم می‌کنند. بیت‌کوین اولین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال است، اما در حال حاضر هزاران ارز دیجیتال مختلف با عملکردها و ویژگی‌های مختلف وجود دارد.

ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند که یک دفتر کل دیجیتالی و غیر متمرکز از تراکنش‌ها است که در شبکه‌ای از رایانه‌ها توزیع می‌شود. این ویژگی، امکان شفافیت و امنیت در تراکنش‌های مالی را فراهم می‌کند، زیرا داده‌ها در چندین رایانه ذخیره می‎شوند و می‌توانند توسط شبکه تأیید شوند. تراکنش‌ها در بلاک‌ها ثبت می‌شوند و سپس به ترتیب زمانی خطی به زنجیره بلاکی اضافه می‌شوند. این امر تغییر یا دستکاری تراکنش‌ها را دشوار می‌کند، زیرا هر گونه تغییر در بلاک‌های قبلی قابل تشخیص است و به توافق شبکه نیاز دارد.

متاورس یک دنیای مجازی یا فضای مشترک است که توسط شبکه‌ای از کاربران، معمولاً از طریق اینترنت ایجاد و نگهداری می‌شود. اغلب به‌عنوان یک دنیای واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده به تصویر کشیده می‌شود که می‌توان از طریق دستگاه‌های مختلف، از جمله رایانه‌ها، تلفن‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده به آن دسترسی داشت و با آن تعامل داشت. به طور کلی، رابطه بین ارزهای دیجیتال و متاورس یک حوزه نوظهور و در حال تکامل از فناوری و نوآوری است و به احتمال زیاد در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه خواهیم بود. هر دو صنعت قرار است انقلابی در نحوه تعامل و تراکنش ما با سایر کاربران و مشاغل ایجاد کنند.

در سال ۲۰۲۲، بازار ارزهای دیجیتال یکی از بدترین سال‎های خود را تجربه کرد. میانگین کاهش قیمت ارزهای دیجیتال تا به امروز ۷۰ درصد است. دو دلیل اصلی برای این کاهش وجود دارد:

هنگامی که بازار به روند صعودی خود باز گردد، بیت‌کوین می‌تواند به قیمت بالای ۷۰ هزار دلاری قبلی خود رشد کند. در سقوط‌های قبلی، حدود ۶ ماه طول کشید تا بیت‌کوین از تثبیت خود خارج شود و به قیمت جدید بالاتری برسد. بدترین حالت برای بیت‌کوین این است که به جای شکستن قیمت بالای تاریخ، به قیمت بالای ۷۰ هزار دلاری قبلی برسد. با این حال، ابتدا باید منتظر پایان روند نزولی فعلی باشیم.

بیت کوین به ۷۰ هزار دلار می ‌رسد؟

نمودار ۱ هفته‌ای BTC/USD که افزایش بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، منبع: GoCharting.

قرار بود ریپل دعوای خود را با SEC حل کند یا حداقل به راه حلی برای خرید سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ دست یابد. تحلیلگران انتظار دارند که این دعوا باید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ حل و فصل شود. اگر همه چیز به نفع ریپل پیش برود، XRP می‌تواند افزایش قیمت زیادی را شاهد باشد. از سوی دیگر، یافته‌های FTX بیان کرد که توکن FTT یک دارایی امن است، اما در واقعیت خلاف این اظهارات اتفاق افتاد. این امر باعث ایجاد ترس در بین سرمایه گذاران ریپل شد، زیرا ممکن است در مورد ریپل این امر به عنوان سابقه‌ای در نظر گرفته شود.

35217