شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یمن#معاون وزیر

دولت نجات ملی یمن: محاصره ملت یمن جنایت جنگی است

دولت نجات ملی یمن: محاصره ملت یمن جنایت جنگی است

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که محاصره ملت این کشور جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با تاکید بر اینکه محاصره ملت این کشور جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است، گفت: دبیر کل سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای اروپایی، چشم خود را به روی محاصره یمن بسته اند، گویی که این حق طبیعی کشورهای متجاوز است.

این در حالی است که یک مقام دیگر یمنی درباره پیامدهای اقدامات هدفمند ائتلاف متجاوز برای به تعطیلی کشاندن بندر الحدیده در غرب این کشور هشدار داد.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای متجاوز همچنان مانع از واردات تجهیزات مورد نیاز یمنی ها به این بندر می شوند، افزود: تداوم ممانعت از واردات تجهیزات مورد نیاز منجر به توقف کامل فعالیت ها در بندر الحدیده خواهد شد.

گفتنی است، عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از ۷ سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک شأن مجبور به پذیرش آتش بس شدند.

بخش تجارت خارجی وزارت صنعت و معدن دولت نجات ملی یمن با انتشار گزارشی مجموع خسارات و ضررهای وارده به تجارت خارجی یمن در بازه زمانی ۲۰۱۵ تا پایان سال ۲۰۲۱ را ۶۴.۷ میلیارد دلار عنوان کرد.

همچنین برخی کالاها نیز به نزدیکی بنادر رسیده، اما اجازه ورود به بنادر یمن را نداشتند و مدت زیادی در آنجا ماندند که تجار یمنی را متحمل زیان‌های زیادی از جمله پرداخت هزینه‌ها و جریمه‌های تأخیر کرده و همچنین برخی از آن کالاها به علت بازه زمان مصرفی مشخص در معرض خطر انقضا قرار دارند.