شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#جدید#امنیت ملی

نتانیاهو رئیس جدید شورای امنیت ملی ‎اسرائیل را تعیین کرد

نتانیاهو رئیس جدید شورای امنیت ملی ‎رژیم صهیونیستی را تعیین کرد

‎«تصخی هنگبی» به عنوان رئیس شورای امنیت ملی ‎رژیم صهیونیستی معرفی شد.

به گزارش مشرق، در ادامه روند تشکیل کابینه جنجالی و تندرو تل آویو، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر ملکف به تشکیل کابینه در حکمی ‎ «تصخی هنگبی» را به عنوان رئیس شورای امنیت ملی ‎ رژیم صهیونیستی منصوب کرد.

براین اساس هنگبی جانشین «ایال خولاتا» رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پس از انتشار نتایج انتخابات اخیر کنست رژیم صهیونیستی و اعلان پیروزی احزاب راست‌گرا به رهبری نتانیاهو، خولاتا از سمت خود استعفا داده بود.

قرار است که کنست رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه ۲۹ دسامبر رأی اعتماد به کابینه جدید «بنیامین نتانیاهو» را بررسی می‌کند.

طبق اعلام رسانه‌های صهیونیست، رئیس کنست به اعضا اعلام کرده است که بررسی و رأی اعتماد به کابینه صبح روز پنج‌شنبه انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه نتانیاهو ۶۴ رأی از ۱۲۰ رأی کنست را همراه خود دارد و برای کسب رأی اعتماد وزرا ۶۱ رأی کافی است، به نظر می‌آید که کابینه جدید نتانیاهو بدون مشکلی رأی بگیرد.

نتانیاهو که طولانی‌ترین دوره نخست‌وزیری را تجربه کرده، هفته گذشته وعده‌هایی درباره کابینه خود داد، اما آنچه معرفی کرده است به گفته کارشناسان یکی از دست راستی‌ترین و افراطی‌ترین کابینه‌های تاریخ رژیم صهیونیستی است.

به طور خاص «ایتمار بن غفیر»، رهبر حزب «قدرت یهودی» قرار است وزیر امنیت داخلی شود و عملاً مسئولیت پلیس و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را به عهده می‌گیرد در کنار اختیارات گسترده به حزب راست افراطی «صهیونیسم دینی» موجب نگرانی شده است.

حزب موسوم به قدرت یهودی و حزب موسوم به صهیونیسم دینی و رهبرانشان مخالفان سرسخت تشکیل کشور فلسطین و خواستار سلطه کامل تل آویو بر کرانه باختری و توسعه شهرک‌سازی هستند.

در برابر، سران احزاب مخالف متعهد شده‌اند که در مخالفت با کابینه نتانیاهو فعالیت کنند.

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به عنوان ضعیف‌ترین نخست وزیر این رژیم یاد کرد.

بر اساس این گزارش، یائیر لاپید گفت: نتانیاهو ضعیف‌ترین نخست وزیر است. دولت در حالت هرج و مرج است. این یک دولت راستگرا نیست بلکه کابینه جنون است.

یائیر لاپید پیش از این هم گفته بود که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه، «افراطی‌ترین و دیوانه‌ترین دولت تاریخ اسرائیل است.»

لاپید در توئیتر نوشت: نتانیاهو ضعیف است و شرکایش جوان‌تر، مصمم‌تر و افراطی‌تر از او هستند و بی‌قید و شرط بر او چیره خواهند شد.

وی همچنین با ارسال نامه سرگشاده به شهرداران شهرهای اشغالی از آنها خواست با دولت جدیدی که توسط حزب راستگرای پیروز در انتخابات، تشکیل می‌شود همکاری نکنند.

در نامه لاپید آمده است: من این نامه را با نگرانی شدید از آینده نظام آموزشی و دولت برای شما می‌نویسم، زیرا دولت جدیدی که در اسرائیل تشکیل می‌شود، آموزش فرزندان ما را نادیده گرفته و آن را به افراطی ترین و تاریک‌ترین وضعیت در جامعه اسرائیل منتقل خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که می‌دانید صحبت از یک حزب افراطی نژادپرست و خطرناک است. بنا بر این من از شما می‌خواهم با واحد برنامه‌های درسی و مشارکت‌های خارجی در وزارت آموزش و پرورش تا زمانی که زیر نظر «آوی ماعوز» است، همکاری نکنید.

لاپید ادامه داد: مسئولیت سنگین محتوای آموزشی که فرزندان ما در مدارس خواهند آموخت، اکنون به عهده شماست. برای حفظ نظام آموزشی به عنوان یک نظام رسمی و لیبرال و برای اینکه مقامات محلی از حق خود برای شکل دادن به آموزش در داخل مرزهای خود استفاده کنند، شما باید امور را دروازه بانی کنید.

منبع: مهر