شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال

آرش برهانی: از مدت‌ها پیش دغدغه فوتبال پایه را داشتم/ هر کسی از این آکادمی به جایی برسد ذوق می‌کنم

آرش برهانی: از مدت‌ها پیش دغدغه فوتبال پایه را داشتم/ هر کسی از این آکادمی به جایی برسد ذوق می‌کنم

آرش برهانی درباره وضعیت تیم‌های پایه استقلال و حضور خود در آکادمی به صحبت پرداخت.

آرش برهانی، بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دربی نونهالان که این هفته برگزار شد، اظهار داشت: دربی خوبی را این هفته در رده نونهالان دیدیم. این بازیکنان جوان هستند و تحت تاثیر نام دربی قرار می‌گیرند. در بازی رفت هم اینگونه شد و تحت تاثیر بودند اما به طور کلی نسبت به سنی که داشتند بازی خوبی شاهد بودیم. هر دو تیم خوب بازی کردند و من از آن‌ها راضی بودم.

مدیر آکادمی استقلال درباره میانگین قدی بالای بازیکنان تیم نونهالان و استعدادیابی از لحاظ فیزیک بازیکنان گفت: یکی از فاکتورهای مهم در استعدادیابی برای ما قطعا فیزیک بوده اما بازیکنانی داریم که قد کوتاه تری نسبت به دیگر بازیکنان دارند و بازی خوبی انجام می‌دهند. این تیم با نظر خود امین منوچهری بسته شده و نظرمان این بود هم از لحاظ فیزیکی بازیکنان خوب باشند و هم از لحاظ تکنیکی.

وی درباره عملکرد سرمربی نونهالان گفت: از عملکردش بسیار راضی هستم. کاری به جایگاه‌ نونهالان ندارم و چیزی که برایم ارزش دارد وقتی است که او می گذارد و شب و روز کنار این بازیکنان است. او سال اول مربیگری‌اش آن قدر پخته کار کرده که آینده بسیار خوبی را برای منوچهری متصور هستم.

آیا آرش برهانی در پست و جایگاهی درستی فعالیت می‌کند؟ او می‌گوید: از خیلی وقت‌ها پیش دغدغه فوتبال پایه را داشتم. دوست دارم کسانی در آکادمی حضور داشته باشند که هم از لحاظ فنی به بازیکنان کمک کنند و هم از لحاظ اخلاقی. شما در تیم فعلی بزرگسالان حتی یک نفر را نمی‌بینید که تمام رده‌ها را گذرانده باشد و به رده بزرگسالان برسد. این مساله بدی برای باشگاه بزرگی مثل استقلال است. دغدغه فوتبال پایه را از مدت‌ها پیش داشتم. وقتی آقای آجرلو آمدند من دوست داشتم در کار فنی کمک کنم اما فوتبال پایه و کار فعلی‌ام را بسیار دوست دارم.

وی ادامه داد: شاید بدآموزی داشته باشد اما زمانی که فوتبال بازی می‌کردم بیدار شدن ساعت 8 صبح برایم سخت بود اما حالا صبح زود بلند می‌شوم تا برای این آکادمی و بچه‌ها تلاش کنم. ظهور آرش برهانی از این آکادمی؟ دوست دارم بازیکنی در این آکادمی رشد کند که چند برابر من گل بزند. هر بازیکنی از این آکادمی رشد کرده و به لیگ برتر رسیده من ذوق کرده‌ام. امیدوارم بتوانیم از همین رده نونهالان کسی را برای تیم اصلی پرورش دهیم.

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه آیا بازیکنان آکادمی آرش برهانی را می‌شناسند یا خیر گفت: بازیکنان نونهالان که خیر اما بعضی از بازیکنان تیم امید بله. از طریق فضای مجازی گل‌ها را دیده‌اند و برای آشنایی با سبک فوتبال من باید آن فیلم‌ها را مشاهده کنند.

برهانی درباره دربی بزرگسالان گفت: دربی بزرگسالان هم امسال دربی باکیفیتی بود و تماشاگران از آن لذت بردند. اگر من بودم نتیجه تغییر می‌کرد؟ خیر. اینگونه نیست. مهاجمان کیفیت بالایی دارند و این درست نیست که اگر من بودم می‌توانستم با گلزنی باعث پیروزی شوم. در کل کیفیت دربی بالا بود.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام