شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیمار#اهواز#علوم پزشکی

به دلیل مراجعه گسترده به بیمارستان اطفال ابوذر؛ 

۵ بیمارستان اهواز آماده پذیرش اطفال بیمار هستند

۵ بیمارستان اهواز آماده پذیرش اطفال بیمار هستند

اهواز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به مراجعه گسترده اطفال با بیماری های تنفسی به بیمارستان اطفال ابوذر، پنج بیمارستان دیگر در اهواز آماده پذیرش اطفال بیمار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب حی‌بر عصر امروز سه شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص آغاز پیک آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی در خوزستان اظهار کرد: از زمان آغاز این موج با تعداد مراجعان بسیار بالا به ویژه در بخش اطفال مواجه شدیم که در این زمینه بیمارستان ابوذر اهواز با داشتن بیشترین و بالاترین امکانات برای پذیرش بیماران اطفال در حال ارائه بهترین خدمات به مراجعان است.

وی به راهکارهای کاهش موارد ابتلاء به بیماری اشاره کرد و گفت: با توجه به طولانی شدن پیک آنفلوانزا، بیماری تنفسی و افزایش آمار مراجعات به مراکز درمانی، برای کاهش موارد ابتلاء و خروج از این موج، دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

حی‌بر افزود: از مهمترین این دستورالعمل‌ها استفاده از ماسک به خصوص در اجتماعات و فضاهای سربسته، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها برای سرایت نکردن بیماری، جدا کردن فرد بیمار از دیگر اعضای خانواده، شناسایی دانش‌آموز بیمار در مدارس و فرستادن سریع وی به منزل برای در امان ماندن سایر دانش‌آموزان است.

وی از آماده‌باش همه مراکز درمانی برای پذیرش مراجعان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به مراجعات گسترده بیماران به بیمارستان ابوذر اهواز، دیگر بیمارستان‌ها نیز آماده پذیرش بیمار هستند. این بیمارستان‌ها عبارتند از مرکز آموزشی و درمانی گلستان اهواز، بیمارستان علامه کرمی، بیمارستان میلاد، بیمارستان امیرالمومنین (ع) و بیمارستان طالقانی که به عنوان مراکز پشتیبان بیمارستان ابوذر، آماده خدمات رسانی به بیماران هستند.