شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس خبرگان#حوزه

مجلس خبرگان توان تخصصی مورد نظر در حوزه های ضروری کارشناسی را ندارد / تن‌ندادن به اصلاح، خطر فروریزی و تجزیه را درپی دارد

رئیس پیشین مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ گفت: حال که وضع چنین است و مجلس خبرگان توان تخصصی مورد نظر در حوزه های ضروری کارشناسی را ندارد. چه باید کرد؟ به هرصورت نظام به ثبات نیاز دارد. و مقصود از این ثبات، تثبیت وضعیت جاری نظام نیست، بلکه مقصود تثبیت نظام در کوران های بحرانی و هنگام عبور از گذرگاه های خطرناک احتمالی است.

مجلس خبرگان توان تخصصی مورد نظر در حوزه های ضروری کارشناسی را ندارد / تن‌ندادن به اصلاح، خطر فروریزی و تجزیه را درپی دارد
اعتمادآنلاین |

محسن رشید در زمان شاه به دلیل فعالیت سیاسی به زندان افتاد. او پس از انقلاب اسلامی در دفتر سیاسی سپاه فعال شد و بعدها در مجموعه راویان جنگ تحمیلی عراق بر ایران، به مستندسازی و جمع آوری اطلاعات از فرماندهان دفاع مقدس و اخبار مربوط به عملیات ها پرداخت.

محسن رشید بعد از دفاع مقدس، ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ را به عهده داشت که بخش عمده کتاب های تحقیقاتی و سندی مربوط به دفاع مقدس سپاه را گردآوری و چاپ شد که از جمله آنها «روزشمار جنگ» است که تاکنون ده ها جلد از آن منتشر شده است.

محسن رشید زمانی که در سپاه بود درجه سرتیپ دومی داشت اما به گفته خود بیش از دو دهه است که بازنشسته شده و ارتباط سازمانی با سپاه ندارد. اما سوابق و جایگاه های خاصی که داشته است همیشه او و تحلیل هایش را برای رسانه ها جذاب کرده است. او هم اکنون به گفته خودش نه سپاهی و نه نماینده جریان و تفکر خاصی است.

به گزارش جماران، بخش هایی از گفت و گوی محسن رشید را در ادامه می خوانید: