شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال

تحویل ۲ میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال

تحویل ۲ میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال

معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور از تحویل دو میلیون کارت ملی هوشمند معوق تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد باقر عباسی درباره اتمام تحویل کارت های ملی هوشمند معوق از سنوات گذشته گفت: از مجموع ۶۱ میلیون نفر جمعیت بالای ۱۵سال که برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده بودند تاکنون کارت هوشمند ملی برای ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر صادر شده است.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه صدور کارت هوشمند سازمان ثبت احوال بر اساس زیر ساخت‌های ایجاد شده ظرفیت صدور ماهانه ۲.۵ میلیون کارت هوشمند را دارد و تا پایان سال برای دو میلیون نفر باقی مانده ثبت نامی از سری قبل کارت‌های هوشمند ملی صادر و امید می‌رود تا پایان امسال صدور کارت ملی به روز رسانی شود.

به گفته معاون امور اسناد هویتی ثبت احوال کشور، در سال‌های ۹۶ و ۹۷ صدور کارت‌های هوشمند در مدت زمان یک هفته یا دو هفته انجام می‌شد، ولی به دلیل مسائل تحریم و مشکل در ورود مواد اولیه کارت خام کارت‌ها تعویق در صدور ایجاد شد. کارت‌های هوشمند ملی که اعتبار آنها تا آخر سال ۱۴۰۳ و قبل از آن می‌باشد تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید شده است.

براساس بخشنامه ابلاغی از سوی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال، با توجه به اینکه صدور کارت‌های هوشمند ملی  به صورت فراگیر از سال ۱۳۹۳ آغاز و تاریخ اعتبار آن هفت سال در نظر گرفته شده بود اکنون تاریخ انقضا و پایان اعتبار برخی از آنها فرا رسیده است.

بنا به بررسی های صورت گرفته و در نظر گرفتن جمیع جهات تصمیم به تمدید اعتبار کارت‌های مذکور گرفته شد، بنابراین اعتبار کارت های هوشمند ملی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان ۱۴۰۳ و قبل از آن بوده است تا پایان سال ۱۴۰۵ تمدید می شود. کلیه هموطنان  می توانند تا سال۱۴۰۵ از این کارت‌ها استفاده کنند.

 

انتهای پیام