شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واردات#ایرباس

از واردات ایرباس رسیدیم به واردات خودروی کم‌کیفیت خارجی

در زمان دولت روحانی هواپیمای ایرباس وارد ایران می‌شد اما حالا در دولت ابراهیم رئیسی که می‌خواست اقتصاد را چنان متحول کند که اوضاع زنگی مردم بهتر شود، خودروهای خارجی نه چندان مطرح وارد کشور می‌شود.

اعتمادآنلاین |

سرانجام قفل واردات خودرو شکسته شد و نخستین محموله، وارد بندر لنگه و تخلیه شد؛ اتفاقی که به ادعای دولت می‌تواند به ثبات بازار خودرو کمک کرده و قیمت‌های کاذب را بشکند!

به گزارش فراز، اما پوشش لحظه به لحظه اخبار واردات خودرو توسط دولتی‌ها و رسانه‌های وابسته‌شان، کمی عجیب است. چراکه آن‌ها نماینده همان تفکری هستند که رئیس دولت پیشین را برای واردات ایرباس مواخذه می‌کردند، اما حال از واردات ۲۲ خودروی کره‌ای برای خود دستاورد می‌سازند!

جالب‌تر آنکه سیاست واردات خودرو با تبلیغات گسترده توسط دولتی انجام می‌شود که مدعی سرسخت اجرای اقتصاد مقاومتی است!

دولتی که رئیس آن، در سخت‌ترین بزنگاه اقتصادی کشور و انباشت برنامه‌ها و وعده‌های عقب‌ مانده، حیطه مسئولیتش را به پرسش درباره ناهار خوردن یک کارگر درمانده یا جور کردن جهیزیه ۱۱ عروس در یک روستا، کوچک می‌انگارد، کاری که در حد رئیس کمیته امداد یک شهرستان است نه رئیس جمهور یک کشور!

اگر نگاه رئیس جمهور به مسائل اقتصادی کشور همینقدر محدود باشد، می‌توان به دلیل مجهول شدن معادله اقتصادی کشور در این روزها پی برد.

آنچه پرواضح است سیاست واردات حتی چند هزار خودرو در حدود قیمتی حداقل یک میلیارد، نه برای قشر متوسط و پایین جامعه انتفاعی دارد و نه می‌تواند برای تنظیم بازار خودرو، گزینه خوبی تلقی شود.

دلیل، هم قیمت بالای خودروهای وارداتی است، هم محدودیت تعداد نسبت به نیاز بازار و هم عرضه قطره‌چکانی در بازار بورس که طبیعتا رقابت و حجم تقاضای فراوان برای خرید، قیمت‌های جدیدی را خلق می‌کند...