شهر خبر

نماینده مجلس: اغتشاشات تعادل بازار را برهم زد/ اشتباه است که فکر کنیم وضع موجود متاثر از اقدامات دشمنان نیست

نماینده مجلس: اغتشاشات تعادل بازار را برهم زد/ اشتباه است که فکر کنیم وضع موجود متاثر از اقدامات دشمنان نیست

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: اینکه برخی فکر کنند که در چند ماه اخیر اتفاق خاصی در اقتصاد کشور افتاده است و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در آن اتفاق دست نداشته اند اشتباه است، چرا که این اثرات منفی که هم اکنون بر اقتصاد کشور حاکم شده است، حاصل ناامنی هایی است که منشاء آن رسانه های معاند و کشورهای بیگانه بودند.

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص تاثیرات اغتشاشات اخیر بر افزایش نرخ ارز در کشور، گفت: یکی از عوامل مهم افزایش نرخ ارز در کشور، تاثیر منفی اغتشاشات اخیر، بر اقتصاد کشور بوده است چرا که هنگامی که حس ناامنی در یک کشور صورت گیرد، تعادل در بخشی از بازار آن کشور نیز برهم خواهد خورد.

وی بیان کرد: برخی از سرمایه داران در کشور، وقتی احساس کنند که ناآرامی های داخل کشور ممکن است باعث ضرر اقتصادی آنها شود، این افراد برای حفظ دارایی خود، سرمایه ای را که دارند در زمینه اقتصادی دیگری صرف خواهند کرد، برای مثال برخی به تهیه ارز خارجی و دلار می پردازند و تاثیرات منفی را در قیمت دلار به وجود می آورند، که البته در ماه های اخیر نیز ما شاهد افزایش قیمت دلار در بازار، بودیم.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: فضایی که رسانه های معاند در ماه های اخیر علیه کشور ایجاد کرده اند و شبکه هایی مثل اینترنشنال سعودی، بی‌بی‌سی فارسی و... که بر ناآرامی‌های اخیر دامن زندند و بیانیه هایی که کشور های بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران، صادر می‌کنند، همه اینها نه تنها به ایجاد ناامنی در کشور منجر خواهد شد بلکه باعث ایجاد تاثیرات منفی در اقتصاد کشور و مردم نیز خواهد شد.

نظری در انتها بیان کرد: اینکه برخی فکر کنند که در چند ماه اخیر اتفاق خاصی در اقتصاد کشور افتاده است و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در آن اتفاق دست نداشته اند اشتباه است، چرا که این اثرات منفی که هم اکنون بر اقتصاد کشور حاکم شده است، حاصل ناامنی هایی است که منشاء آن رسانه های معاند و کشورهای بیگانه بودند.

انتهای پیام