شهر خبر

آماده باش هلال احمر در ۹ استان/ هشدار نارنجی هواشناسی

آماده باش هلال احمر در ۹ استان/ هشدار نارنجی هواشناسی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: نیروهای عملیاتی هلال‌احمر در سطح پایگاه‌ها و مراکز امدادی ۹ استان به دنبال هشدار هواشناسی مبنی بر نفوذ سامانه بارشی آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ولی‌پور، گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی، نسبت به نفوذ سامانه بارش شدید برف و باران در مناطق جنوبی و شرقی، امدادگران با توجه به شیوه‌نامه‌های تعریف‌شده آماده ارائه خدمات در صورت بروز مشکل هستند.

وی ادامه داد: در خانه‌های هلال و پایگاه‌های جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی بوشهر، غرب فارس، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و جنوب شرق خوزستان برای امدادرسانی احتمالی در نظر گرفته شده است.

براساس این گزارش، طبق هشدار هواشناسی، از امروز دوشنبه پنجم دی تا چهارشنبه هفتم دی، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و خراسان جنوبی متأثر از شرایط جوی خواهد بود.

ولی‌پور با اشاره به هشدارهای هواشناسی از رانندگان خواست تا در زمان تردد تجهیزات ایمنی از جمله کیف کمک‌های اولیه، لباس گرم و بسته‌های غذایی آماده به همراه داشته باشند.