شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فضای مجازی#قرآن و عترت

در جلسه کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی صورت گرفت؛

بررسی راه کارهای توسعه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

بررسی راه کارهای توسعه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی

چهارمین جلسه کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی، روز گذشته ۴ دی ماه با حضور مدعوینی از اعضا این کارگروه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت و دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین جلسه کارگروه قرآن و فعالیت‌های مردمی، روز گذشته ۴ دی ماه با حضور مدعوینی از اعضا این کارگروه در سالن جلسات معاونت قرآن و عترت و دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج برگزار شد.

بررسی راه‌های توسعه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ارائه راهکارهای استفاده از ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در جهت فعالسازی حوزه تبلیغ و ترویج در مؤسسات مردمی و واگذاری امور تبلیغی به آن‌ها، بررسی راه‌های تقویت هم افزایی بین دستگاه‌ها و ساختارهای مردم نهاد و موضوع تبادل اندیشه در خصوص «مسجد، پایگاه محوری قرآن، ۴ دستور این جلسه بودند که با توجه به زمان تعیین شده، فقط دو موضوع نخست، مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در این جلسه به عنوان پیش دستور، در خصوص نحوه عملکرد اتحادیه در خصوص اعتبارات قرآن و فضای مجازی، که قرارداد آن در سال ۱۴۰۱ منعقد شده، از سوی مدیرعامل اتحادیه کشوری گزارشی ارائه گردید و در ادامه راه‌های هم افزایی در این خصوص موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه موضوع تلفیق «دوره توانمندسازی» و «قرآن و فضای مجازی» از اعتبارت ۹۸ و ۱۴۰۰ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد این دو برنامه ۹۸ و ۱۴۰۰ برای اجرای قوی و مستحکم، تلفیق و به صورت حضوری در استان‌ها برگزار گردد.

همچنین مقرر گردید که اتحادیه کشوری، ساختار پیشنهادی شبکه قرآن و فضای مجازی خود را به کمیسیون تبلیغ و ترویج ارائه کند تا در همین رابطه مجموعه‌هایی که دارای شبکه قرآن و فضای مجازی هستند، از جمله سازمان بسیج، با برگزاری جلسات مشترک زمینه‌های هم افزایی و ارتقای این شبکه را به صورت جدی و عملیاتی پیگیری نمایند.

در بخش دیگری از این جلسه مقرر شد، اعضا کارگروه در زمینه ارائه راهکار استفاده از ظرفیت مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در حوزه تبلیغ و ترویج، پیشنهادات عملی خود را به دبیرخانه این کارگروه ارسال نمایند.

گفتنی است، کارگروه «قرآن و فعالیت‌های مردمی» یکی از کارگروه‌های مصوب کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی می‌باشد که با مدیریت اتحادیه کشوری و با حضور نمایندگان از سازمان دارالقرآن الکریم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و شهرداری تهران جلسات خود را برگزار می‌نماید.