شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#رسانه‌ها

کابینه افراطی نتانیاهو پنجشنبه سوگند یاد می‌کند

کابینه افراطی جنجالی نتانیاهو پنجشنبه سوگند یاد می‌کند

رسانه‌ها گزارش کردند که کابینه جدید رژیم صهیونیستی به احتمال زیاد روز پنجشنبه سوگند یاد خواهد کرد.

به گزارش مشرق، کابینه جدید و جنجالی رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» سه روز دیگر، روز پنجشنبه، سوگند یاد خواهد کرد.

به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، کابینه جدید نتانیاهو، کاملا از احزاب و عناصر راستگرا که بسیاری از مخالفان نتانیاهو آنان را افراطی می‌دانند، تشکیل خواهد شد.

هر چند گفته شده کابینه جدید روز پنجشنبه رسماً تشکیل خواهد شد، هنوز اختلافات و مشکلات زیادی در تقسیم وزارتخانه‌ها میان احزاب ائتلاف‌کننده با لیکود (به ریاست نتانیاهو) گزارش شده است. قرار است وزارت انرژی به «ییسرائیل کاتص» و ریاست کمیته روابط خارجی و امنیت کنست [پارلمان] به یولی ادلشتاین داده شود.

نتانیاهو چند روز گذشته نیز که از توافق با احزاب جهت تشکیل کابینه خبر داده بود، گفته بود که کابینه جدید او، کاملا راستگرا خواهد بود. همین امر صدای مخالفان را در داخل و خارج از فلسطین اشغالی بلند کرده است. همزمان که هزاران نفر در داخل فلسطین اشغالی از جمله در تل‌آویو و حیفا علیه نتانیاهو و کابینه جدید تظاهرات کرده‌اند، بیش از ۳۰۰ خاخام در آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کردند که با کابینه نتانیاهو مخالفند و اعضای احزاب صهیونیستی دینی در کابینه او را از سخنرانی در کنیسه‌های خود منع خواهند کرد و حتی اجازه نخواهند داد تا آنان وارد جوامع این خاخام‌ها شوند.

احزاب «خانه یهودی»، «قدرت یهودی»، «نوعام»، «شاس» و «یهودوت هتورات» از جمله احزاب ائتلاف‌کننده با نتانیاهو برای کابینه جدید هستند. عموماً احزاب صهیونیستی دینی معتقد به تشکیل رژیم جعلی در خاک فلسطین و تعلق این سرزمین به یهود هستند.

هزارن ساکن اراضی اشغالی، شنبه هفته گذشته، در اعتراض به تشکیل کابینه نتانیاهو و حضور افراد تندرو در کابینه او که پیشتر از نظر جنایی محکوم شده‌اند، مقابل پارلمان رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. شنبه هفته جاری نیز وبسایت خبری «واللا» گزارش گرد که هزاران نفر در شهر حیفا (شمال فلسطین اشغالی) علیه نتانیاهو و کابینه جدید او تظاهرات کردند و شعار دادند که نتانیاهو مجرم است.

نتانیاهو چند سالی است به دلیل پرونده فساد اقتصادی با اتهام‌های متعددی رو به روست. او از سال ۲۰۱۷ با چند فقره و پرونده «رشوه و رشوه‌خواری» روبه‌روست و تاکنون چندین جلسه بازجویی شده. سارا همسر او نیز متهم به استفاده از خزانه رژیم به نفع مقاصد شخصی است.

منبع: فارس