شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا

کنعانی: آمریکا را عامل و مسئول ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی می‌دانیم

کنعانی: آمریکا را عامل و  مسئول ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی می‌دانیم

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: آمریکا را مشخصا عامل و مسئول این ترور ناجوانمردانه در خاک جمهوری عراق می دانیم که رسما مسئولیت این ترور را برعهده گرفتند لذا دولت آمریکا را در این زمینه پاسخگو می دانیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری برنا،  ناصر کنعانی در نشست خبری امروز خود، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) ، با اشاره به اظهارات مکرون درنشست بغداد۲،  اظهار داشت:  نکته جالبی در خصوص این موضوع مطرح شد که ۲ روایت متفاوت و ناقض است. حل مسائل منطقه با توجه به نفوذی که ایران در منطقه دارد بدون حضور ایران میسر نیست. باید به روایت دقیق این اظهار نظر توجه کنیم.

وی ادامه داد: طبق بررسی که ما انجام دادیم دال بر غیر صحیح بودن مطالب نشریه النهار است.

کنعانی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه مقامات عراق دست داشتن الکاظمی در ترور شهدای مقاومت را مطرح کرده اند، آیا ایران اقدامی در این باره انجام می‌دهد، گفت: اظهار نظری در رابطه با این موضوع نمی‌کنم. ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی از سوی جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: آمریکا را مشخصا عامل و مسئول این ترور ناجوانمردانه در خاک جمهوری عراق می دانیم که رسما مسوولیت این ترور را برعهده گرفتند لذا دولت آمریکا را در این زمینه پاسخگو می دانیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: اقدامات حقوقی خود را تا زمانی که مقامات امریکا پاسخگو باشند، ادامه خواهیم داد.

درحال تکمیل..