شهر خبر

محمد البخیتی: دور جدید تقابل نظامی با متجاوزان متفاوت خواهد بود

محمد البخیتی: دور جدید تقابل نظامی با متجاوزان متفاوت خواهد بود

عضو ارشد جنبش انصارالله یمن ضمن هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی گفت که اگر خواسته‌های عادلانه صنعا برآورده نشود، نیروهای یمنی برای لغو محاصره دست بسته نخواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن تأیید کرد که جنایت اخیر سعودی‌ها در صعده در چارچوب تجاوزات مستمر عربستان به مناطق مرزی یمن صورت گرفت و این جنایت ربطی به سفر هیئت عمانی به صنعا ندارد.

بر اساس این گزارش، محمد البخیتی در گفتگو با المیادین تصریح کرد که هیئت عمانی پیام کشورهای متجاوز را به صنعا رساند و مطالبات صنعا را در مورد حقوق کارکنان شنید.

وی خاطرنشان کرد: آنچه کشورهای متجاوز تا کنون ارائه کرده‌اند، پاسخگوی خواسته‌های صنعا نبوده است و مواضع کشورهای متجاوز در مورد پرداخت حقوق‌ها به کارمندان یمنی هنوز مشخص نیست. این در حالی است که کشورهای متجاوز با پیشنهاد پرداخت حقوق به بخشی از کارمندان، به دنبال دامن زدن به اختلافات داخلی یمن هستند.

این عضو ارشد انصارالله در ادامه ضمن هشدار به ائتلاف متجاوز سعودی گفت که اگر خواسته‌های عادلانه صنعا برآورده نشود، نیروهای یمنی برای پاسخ به محاصره دست بسته نخواهند ماند.

البخیتی در بخش دیگری از سخنانش ضمن پیش بینی آغاز دور جدید تنش‌های نظامی با ائتلاف سعودی تأکید کرد که هر گونه تقابل نظامی با سعودی‌ها در آینده متفاوت از دورهای قبلی خواهد بود، زیرا صنعا قابلیت‌های موشکی و هوایی خود را توسعه داده است.

وی در پایان گفت: نیروهای مسلح یمن می‌توانند با توجه به توسعه بیشتر توان نظامی خود، به عمق کشورهای متجاوز حمله کنند.

گفتنی است که «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که هیئت اعزامی کشور عمان به صنعاء، با «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل این جنبش، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و رئیس ستاد مشترک ارتش یمن دیدار کرد و رایزنی‌های دو طرف درباره تحولات یمن مفید بود.