شهر خبر

اندونزی به ایران می‌آید؟

از پاسخ منفی ایتالیا تا شرط اسپانیا برای بازی با تیم ملی فوتسال

از پاسخ منفی ایتالیا تا شرط اسپانیا برای بازی با تیم ملی فوتسال

تیم ملی فوتسال ایران احتمالا در فیفا دی اسفند میزبان یک تورنمنت با حضور تیم‌های آسیایی خواهد بود. این در حالی است که برخی تیم های مطرح جهان یا حضورشان را منتفی کرده‌اند یا مشروط.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین روزهای فیفا برای تیم‌های ملی فوتسال در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ از ۹ تا ۱۷ اسفند برگزار می‌شود و تیم ملی ایران قصد دارد از این دوره بیشترین استفاده را ببرد؛ آن‌هم در شرایطی که مسابقات لیگ برتر به پایان رسیده است. ایران در تلاش است تا این فیفادی را با برگزاری یک تورنمنت به سرانجام برساند.

در همین ارتباط مذاکرات و رایزنی‌هایی با چند کشور مختلف اروپایی صورت گرفت؛ از جمله ایتالیا و اسپانیا. ایران در سال گذشته سفری به ایتالیا داشت و با تیم ملی این کشور دو دیدار دوستانه انجام داد. قرار بود این مسابقه، دیدار برگشتی هم در ایران داشته باشد اما ایتالیایی‌ها در این شرایط به پاسخ فدراسیون فوتبال ایران پاسخ منفی داده‌اند.

اسپانیا دیگر تیم پرافتخار فوتسال جهان هم از دیگر کشورهای مدنظر برای بازی تدارکاتی بود که ظاهراً ماتادورها برگزاری این بازی را مشروط به صعود خودشان و ایران به جام جهانی ۲۰۲۴ و رویارویی قبل از آن رقابتها کرده‌اند!

از قاره آفریقا تیم ملی مراکش مدنظر ایران است؛ کشوری که اخیراً به واسطه درخشش در جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال داشت. البته رایزنی با این کشور هنوز رسمی و قطعی نشده است. مراکش چند ماه پیش در تورنمنت تدارکاتی تایلند به فینال صعود کرد و تیم وحید شمسایی را در فینال شکست داد.

به موازات این کشورها، بازی با تیم‌هایی از آسیا هم مدنظر قرار دارد از جمله اندونزی، قرقیزستان و ازبکستان. حضور ازبکستان در ایران قطعی به نظر می‌رسد به ویژه اینکه حسین شمس سرمربی پیشین تیم ملی ایران هم اخیراً برای برگزاری یک دوره مربیگری فوتسال در ازبکستان بود و ظاهراً مذاکرات او با ازبکها در این ارتباط نهایی شده است.

اندونزی هم با محمد هاشم زاده سرمربی ایرانی خود مایل به انجام بازی با ایران است و بعید به نظر می‌رسد مشکلی برای سفر به کشورمان داشته باشد. البته ابتدا باید دید که تیم‌های دیگری از اروپای شرقی هم وارد لیست تورنمنت تدارکاتی ایران می‌شوند یا نه.