شهر خبر

نماینده دزفول در مجلس:

مجوز احداث هنرستان هنرهای زیبا در دزفول صادر شد

مجوز احداث هنرستان هنرهای زیبا در دزفول صادر شد

دزفول - نماینده مردم دزفول در مجلس از اخذ موافقت و صدور مجوز احداث هنرستان هنرهای زیبا در دزفول از طریق رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

سید احمد آوایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هنرستان هنرهای زیبا تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر در کشور هستند که در این هنرستان‌ها رشته‌هایی همچون موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی آموزش داده می‌شود.

وی، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور را از جمله اهداف احداث این هنرستان‌ها عنوان کرد و افزود: میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه در سراسر کشور یکی دیگر از اهداف تأسیس این هنرستان است.

آوایی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ هنرستان هنرهای زیبا در کل کشور وجود دارد، تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با احداث این هنرستان در دزفول موافقت و مجوز احداث آن در این شهرستان صادر شد تا بر این اساس با تأسیس یک مرکز آکادمیک گامی مهم در تربیت هنرمندان متعهد و توانمند برداشته شود.

نماینده مردم دزفول در مجلس با بیان اینکه پیش بینی می‌شود احداث این هنرستان با استقبال خوب خانواده‌ها و هنرمندان روبرو شود، گفت: پیگیری‌ها به منظور ایجاد هماهنگی لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان دزفول در راستای رفع موانع سخت افزاری برای احداث این هنرستان نیز انجام شده و تلاش می‌شود این هنرستان از سال آینده اقدام به پذیرش هنرجو کند.