شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#برگزاری انتخابات#لیبی

ژنرال حفتر خواستار برگزاری انتخابات سراسری در لیبی شد

ژنرال حفتر خواستار برگزاری انتخابات سراسری در لیبی شد

ژنرال حفتر در لیبی خواستار برگزاری هرچه زودتر انتخابات در این کشور جنگ زده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «ژنرال حفتر»، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA) از نیروهای سیاسی این کشور خواست تا زمینه را برای برگزاری انتخابات در این کشور جنگ زده فراهم کنند.

اظهارات حفتر یک سال پس از آن بیان شد که مقامات لیبی، انتخابات این کشور را به دلیل اختلافات بین جناح‌های رقیب به تعویق انداخته اند.

ژنرال حفتر در سخنرانی خود در شهر بنغازی به مناسبت روز استقلال لیبی اعلام کرد که انتخابات آخرین فرصت برای طرف‌های درگیر است تا یک نقشه راه عملی را تهیه کنند.

رسانه‌های محلی لیبی گزارش دادند که حفتر خاطرنشان کرد: «لیبیایی ها تنها کسانی هستند که قادر به حل مشکلات خود و رسیدن به یک کشور واحد لیبی هستند.» حفتر همچنین بر لزوم «توزیع عادلانه درآمدهای نفتی» میان شهروندان این کشور تاکید کرد.

اظهارات حفتر پس از آن بیان شد که «عبدالله بثیلی»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در لیبی، از همه رهبران این کشور خواست تا بحران را حل کنند و از اقداماتی که ثبات و وحدت شکننده لیبی را تهدید می‌کند، اجتناب ورزند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمانی که معمر قذافی سرنگون شد، درگیر بحران بوده است، هرچند از سال گذشته پس از چندین سال درگیری خشونت‌آمیز، نیروهای رقیب شرقی و غربی موفق به برقراری آتش‌بس و ایجاد یک دولت موقت وحدت ملی و موافقت با برگزاری انتخابات در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ شدند. با این حال این رأی گیری چندین بار به تعویق افتاد، زیرا دو طرف بر سر قوانین دقیق، از جمله قوانین تأیید نتایج، داوری اختلافات، اجرای نتیجه و صلاحیت نامزدهای اصلی که شامل تعدادی از چهره‌های بحث برانگیز در انتخابات می‌شد، اختلاف نظر داشتند.

از جمله نامزدهای مورد مناقشه برای شرکت در انتخابات لیبی، «سیف الاسلام قذافی»، پسر دیکتاتور سابق لیبی است. او متهم به جنایات جنگی است و گفته می‌شود در جریان جنگ در سال ۲۰۱۱ مرتکب جنایات جنگی شده بود. به همین دلیل سیف الاسلام توسط دادگاهی در طرابلس به طور غیابی محاکمه و محکوم شده است.