شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار

چرا میلیاردرها در خطر افسردگی قرار می‌گیرند؟

فرسودگی شغلی ثروتمندان و راه‌های درمان آن
چرا میلیاردرها در خطر افسردگی قرار می‌گیرند؟

فردای اقتصاد: مانند بسیاری از افراد فوق ثروتمند، مولیک آموخت که در حالی که زندگی از بیرون می‌تواند اوج موفقیت به نظر برسد، اما در درون می‌تواند مانند یک کابوس، فرد را تحت فشار قرار دهد. و هر چه بالاتر می‌روید، فشار بدتر می شود و اغلب سقوط بیشتر می‌شود و نه تنها افراد بلکه اغلب شرکت‌ها و خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد.

اصطلاح فرسودگی شغلی (برگرفته از آرگوت معتاد به مواد مخدر نیویورک) برای نخستین بار توسط دکتر هربرت فرودنبرگر برای توصیف کارکنان بخش بهداشت و درمان که از خستگی، سردرد، معده درد، بی‌خوابی و مشکلات تنفسی در نتیجه کار بیش از حد رنج می‌برند، استفاده شد. در دهه هشتاد، کریستینا ماسلاک، استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، یک نمره فرسودگی شغلی حول سه معیار - خستگی، منفی‌نگری در مورد کار و کاهش عملکرد - معرفی کرده بود و پزشکان ارتباط با سکته مغزی، حملات قلبی و خونریزی را گزارش کردند.

تا سال ۲۰۱۴، دانشمندان مؤسسه کارولینسکا در سوئد گزارش کردند که تغییری در مغز افرادی که از فرسودگی شغلی رنج می‌برند، ناشی از بزرگ شدن آمیگدال، منطقه‌ای که ترس، اضطراب و پرخاشگری را پردازش می‌کند، یافته‌اند. کارمین پاریانت، استاد روانپزشکی بیولوژیکی در کالج کینگ لندن، می‌گوید: «آمیگدال که شما را در حالت جنگ یا گریز قرار می‌دهد بیش‌فعال می‌شود و مدام به شما می‌گوید که در خطر هستید. بنابراین بحران می‌تواند بزرگ شود.»

دکتر راشل سامنر، روانشناس دانشگاه متروپولیتن کاردیف که در حال انجام یک مطالعه است، می‌گوید که از نظر پزشکی به عنوان یک فرآیند و نه یک بیماری، فرسودگی شغلی اغلب نتیجه استرس طولانی مدت و بی‌وقفه است، که طی آن فرد مجبور است احساسات واقعی خود را برای ادامه کار خفه کند.

او می‌گوید: «معمولاً این پدیده با خستگی عاطفی، روانی و فیزیکی ناشی از استرس‌های شغلی و زندگی شروع می‌شود که به این معنی است که احساس می‌کنید نمی‌توانید روز را پشت سر بگذارید. "این می‌تواند منجر به احساس بی‌کفایتی یا ناکارآمدی شود، مهم نیست چقدر تلاش می‌کنید، نمی‌توانید احساس کنید که به اندازه کافی کار انجام می‌دهید، بلکه حس می‌کنید در حال شکست خوردن هستید. سپس بدبینی مزمن می‌آید، جایی که افراد امید خود را نسبت به زندگی و کار از دست می‌دهند و نسبت به اطرافیان خود بدگمان می‌شوند. این در تمام جنبه‌های زندگی آنها رخنه می‌کند.»

سوء‌استفاده از مواد یکی از علائم رایج فرسودگی شغلی است، به‌ویژه در میان افرادی که پروازهای طولانی مدت می‌کنند، به‌عنوان یک استراتژی مقابله‌ای، واضح است که مواد مخدر ناسازگار و مضر است. اما آنها با از بین بردن احساسات یا بی‌حس کردن کامل آنها، از عوامل استرس‌زا که باعث درد روانی می‌شوند، فرار می‌کنند.

یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با فرسودگی شغلی «دریافتن یک دوره زمانی از موقعیت‌های آن‌ها، ارزیابی مجدد عوامل ایجاد استرس و نحوه برخورد بهتر با آن‌ها» است. مولیک هنگامی که به دنبال کشف مکان هایی با درمان های مناسب بود از دو کلینیک توانبخشی سنتی در فلوریدا کمک گرفت.

امروزه کلینیک پاراسلسوس تا ۴۰ مشتری ثروتمند در سال را درمان می‌کند. گربر می‌گوید: «با بزرگ‌تر شدن شرکت‌ها و پیچیده‌تر شدن دنیای کسب‌وکار، فرسودگی شغلی بیشتر می‌شود. وقتی مردم در دنیایی با سرعت فزاینده و فوق سریع حرکت می‌کنند، رضایت کمتری پیدا می‌کنند و ممکن است به نقطه‌ اوجی برسند که در آن بیش از حد خسته باشند. به نظر می‌رسد که این امر مخصوصاً برای افراد ثروتمند با پیشرفت‌های بالا که ممکن است در اعتراف به فرسوده بودن مشکل داشته باشند، یا تمایلی به بحث درباره احساس ناامیدی ندارند، رایج است.

روایت خود افراد با موفقیت این است که فرسودگی شغلی فقط برای افراد دیگر اتفاق می‌افتد. اما درمان‌نشدن این اخلال می‌تواند منجر به خوددرمانی، رفتارهای اجباری، قمار یا حتی اعتیاد شود.

چگونه می‌توان از فرسودگی شغلی جلوگیری کرد

۱. تفکر خود را تغییر دهید

اتخاذ یک تمرین ساده تمرکز حواس، مکث‌های منظم برای انعکاس احساس شما، از لحاظ فیزیکی و ذهنی، می‌تواند تفاوتی اساسی ایجاد کند. این امر خودآگاهی را پرورش می‌دهد تا زمانی که فرد شروع به افکار یا اعمال مخرب منفی می‌کند، به سرعت خود را دستگیر کند و به خود یادآوری کند که دیگر از این الگو پیروی نمی‌کند.

۲. دوست پیدا کنید

داشتن ارتباط نزدیک انسانی هر روز حیاتی است. این شامل گفتگوهای معنادار با دیگران و ایجاد عادت به تنها نخوردن است. یک مطالعه هلندی در مجله روانشناسی در سال ۲۰۱۶ نشان داد که افراد داشتن یک دوست صمیمی در بین همکاران خود را به عنوان بهترین عامل افزایش روحیه فرسودگی شغلی ارزیابی می کنند.

۳. روزانه ورزش کنید

دکتر ساراسین گیاندوزو می گوید: آزمایشات پزشکی نشان می‌دهد که ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی در روز به اندازه داروهای ضد افسردگی در پیشگیری از افسردگی موثر است. با حرکت به جلو، کار، زندگی، ذهن و بدن خود را دوباره متعادل کنید."

۴. به آرامی واقع بین باشید

حفظ سلامت جسمانی یک پیشگیری اثبات شده از فرسودگی شغلی است، اما ایجاد قوانین کامل برای رژیم غذایی و نوشیدنی سالم، نسخه‌ای برای شکست بدبختی‌هاست. در عوض، تغییرات شما باید به طور واقعی پایدار و جذاب باشد. گام‌های ساده‌ای مانند هرگز میان وعده نخورید، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

منبع: The Week

نویسنده: جان نایش

مترجم: شادی آذری حمیدیان