شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

زلنسکی: منتظر معجزه نمی‌نشینیم

زلنسکی: منتظر معجزه نمی‌نشینیم

ایسنا نوشت: در آستانه سال نو میلادی، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (یکشنبه) در پیامی به این مناسبت به مردمش امیدواری داد و متعهد شد که هرگز عقب‌نشینی نمی‌کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ضمن اینکه از هموطنانش خواست تا در این "زمستان سخت" پشتکار داشته باشند، در تلگرامش نوشت: اشک‌ها به شادی، یاس به امیدواری و مرگ به زندگی بدل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما مثل همیشه تعطیلاتمان را جشن خواهیم گرفت، لبخند خواهیم زد و شاد خواهیم بود و مثل همیشه تفاوت در یک چیز است؛ ما منتظر معجزه نخواهیم ماند، بلکه خود آن را خلق خواهیم کرد.

برای اکثر اوکراینی‌ها، کریسمس ۲۰۲۳ در تاریکی، سرما و ترس مداوم از حملات روسیه برگزار خواهد شد. رئیس‌جمهوری اوکراین در این خصوص تاکید کرد: امروز و طی زمستانی که پیش رو داریم، شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرد؛ حمله‌ای که روسیه خود آن را "عملیات ویژه نظامی" نامیده است و باعث شده که غرب واکنش‌های مختلفی نسبت به این مسئله نشان دهد و "شدیدترین تحریم‌ها" را علیه روسیه اعمال کند. از طرفی، روسیه هم در "اقداماتی تلافی‌جویانه" تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی را علیه ایالات متحده، کشورهای غربی و کشورهای اتحادیه اروپا اعمال کرده است.

310310