شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تیم ملی#جام جهانی

سرمربی اخراجی مراکش: نه می‌بخشم نه فراموش می‌کنم!

سرمربی اخراجی مراکش: نه می‌بخشم نه فراموش می‌کنم!

ایسنا نوشت: سرمربی پیشین تیم ملی مراکش نسبت به برکناری‌اش از هدایت این تیم آفریقایی در آستانه جام جهانی ابراز ناراحتی کرد.

به نقل از اکیپ، وحید هلیل هودزیچ سرمربی فرانسوی-بوسنیایی، با برکناری از هدایت تیم ملی فوتبال مراکش در تابستان امسال فرصت حضور در جام جهانی را از دست داد این در حالی است که مراکش بدون حضور او با درخشش ولید الرکراکی توانست به نیمه نهایی رقابت‌ها راه یابد.

هلیل هودزیچ با ناراحتی از برکناری از هدایت تیم ملی مراکش گفت: آن‌ها غرورم را گرفتند. من نه می‌توانم آن را فراموش کنم و نه آن‌ها را ببخشم چراکه می‌خواستم بعد از پایان این رقابت‌ها مربیگری را به پایان ببرم و کارم را تمام کنم.

تابستان امسال این مربی صاحب سبک پس از سه سال حضور در راس هدایت تیم ملی فوتبال مراکش برکنار شد. دلیل این امر اختلاف با حکیم زیاش بود. با نظر هلیل هودزیچ، زیاش به دلیل مشکلات انضباطی از تیم کنار گذاشته شده بود.

هلیل هودزیچ سرمربی بوسنیایی در آگوست ۲۰۱۹ هدایت مراکش را بر عهده گرفت و این تیم را به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آفریقا در کامرون رساند. او سپس در ماه مارس پس از پیروزی ۵ بر ۲ در مجموع مقابل کنگو، جواز حضور در جام جهانی را برای مراکش به دست آورد.

در جام جهانی ۲۰۲۲، مراکش اولین تیم آفریقایی در تاریخ شد که به نیمه نهایی این رقابت‌ها راه یافت. در نهایت فرانسه در نیمه نهایی ترمز این تیم را کشید و در دیدار رده بندی نیز کرواسی توانست با برتری برابر مراکش رده سوم را به دست بیاورد و مراکش چهارم شد.

در دوره قبل نیز هلیل هودزیچ ۲ ماه مانده به شروع رقابت‌ها برکنار شد. نیشینو در فاصله دو ماه مانده به جام جهانی، جانشین هلیل‌هودزیچ شد. ژاپن با نیشینو در مرحله گروهی ۲ بر یک کلمبیا را شکست داد، مقابل سنگال به تساوی ۲ بر ۲ رسید و با شکست یک بر صفر مقابل لهستان توانست با ۴ امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند. در این مرحله با وجود این که ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر از بلژیک جلو افتاد اما کامبک خورد و ۳ بر ۲ شکست خورد. بلژیک در پایان این رقابت‌ها به مقام سوم جام جهانی رسید.

258 258