شهر خبر

درخواست فلسطینیان برای تحریم بین المللی کابینه جدیدرژیم صهیونیستی

درخواست فلسطینیان برای تحریم بین المللی کابینه جدیدرژیم صهیونیستی

یک مسئول فلسطینی خواستار تحریم بین المللی کابینه جدید رژیم صهیونیسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «صالح رأفت» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» گفت که توافقات صورت گرفته در ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که کابینه جدید افراطی ترین کابینه این رژیم است.

وی افزود: استراتژی کابینه جدید رژیم صهیونیستی مبتنی بر سرکوب و تروریسم علیه ملت فلسطین است که مقابله با آن نیازمند اتحاد ملی و تحریم بین المللی است.

وی درباره رویکرد کابینه جدید مبنی بر تشکیل کمیته وزارتی برای قانونی کردن شهرک سازی و توسعه شهرک های رژیم صهیونیستی در شهر بیت المقدس اشغالی و کرانه باختری هشدار داد.

رأفت ادامه داد: ما با کابینه «شهرک سازی» مواجه هستیم که وزرای عضو این کابینه هستند که در شهرک های غیر قانونی ساخته شده در کرانه باختری ساکن هستند و نیازمند مداخله فوری جامعه بین الملل برای توقف همه فعالیت های غیر قانونی مربوط به شهرک سازی بر اساس قطعنامه های سازمان ملل متحد است.

پیش از این محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز گفته بود که کابینه جدید رژیم صهیونیستی با شعار افراطی گری، تبعیض نژادی و آپارتاید روی کار آمده است.

همچنین وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین درباره پیامدهای طرح های کابینه جدید رژیم صهیونیستی بر نزاع فلسطینی – صهیونیستی هشدار داده است.

بر همین اساس وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه ای خواستار اعمال فشارهای بین المللی به منظور توقف طرح های کابینه جدید رژیم صهیونیستی و توقف شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینیان در کرانه باختری شد.