شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جشنواره تئاتر

مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر مناطق پیام داد

مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره تئاتر مناطق پیام داد

پیام کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور منتشرشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا ؛کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی) به مناسبت برگزاری بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور پیام صادر کرد. 

متن پیام بدین شرح است: 

«تئاتر محفل گفت‌وگو و ارتباط است. تئاتر جلوه‌گاه تجمیع نظر واندیشه است، تئاتر میدانگاه روایت عشق به مردم است و جشنواره‌های نمایش، رویدادگاه امن بروز و رویارویی اندیشه‌های سترگ بشری از دریچه جغرافیا، فرهنگ وآیین‌های قومی‌ست. جشنواره تئاتر منطقه‌ای، گردهمایی بزرگ فرهنگ، هنر، زبان و نگرش اقوام ایرانی است. رنگین کمانی از طیف‌های گسترده نظری و خلاقیت‌های جوانان ایرانی را در خود جای می‌دهد. این جشنواره همواره مطالبه فعالان وهنرمندان تئاتری بوده است که با گذشت و فداکاری خویش به صحنه‌های تئاتر جان بخشیده‌اند. 

اکنون با احترام به اراده جوانان برومند تئاتر ایران که آن را جلوه گاه پرشور رویارویی عاشقانه اهالی تئاتر و تمرین مداوم وحدت و ماندن در کنار یکدیگر می‌دانند، جشنواره تئاتر منطقه‌ای پس از وقفه‌ای طولانی و در پی درخواست‌های مکرر و به حقِ خانواده بزرگ نمایش، به آغازی دیگر رسیده است. 

حال که پس از این وقفه و عبور از دالان‌های سخت و صعب به شروعی دیگر برای برگزاری این جشنواره رسیدیم، مفتخریم که پاسخگوی نیاز، خواست ومطالبه هنرمندان استان‌ها بوده‌ایم که چشم وچراغ هنر تئاتر این دیارند. امید که در پرتو لایزال الهی و با روح اندیش ورزی جاری در تفکر هنرمندانه اهالی تئاتر به اوجی دیگر از جنسی دیگرگون و با روایتی منبعث از روح جامعه دست یابیم. پیروز ومانا و استوار باشید.» 

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق در اولین گام اجرایی خود به میزبانی استان کرمانشاه از ۷ تا ۱۰ دی‌ماه سال جاری با حضور ۱۷ گروه نمایشی و همراهی ۲۲۹ هنرمند از استان‌های شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام