شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بودجه 1401#مجلس#استانی#بودجه ۱۴۰۱

حیدری در تذکر شفاهی:

تخصیص بودجه 1401 تقریبا صفر بوده است

تخصیص بودجه 1401 تقریبا صفر بوده است

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس گفت: امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه ۴ دی ماه) در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی درباره شرایط اقتصادی کشور گفت: وضعیت نابسامان اقتصاد کشور به علت حوزه مدیریت است، به عنوان مثال لایحه بودجه در راستای تصویب، وقت مجلس و دولت را ۶ ماه به خود اختصاص می‌دهد، اما در حوزه تخصیص، علاوه بر بی عدالتی‌ها باید در دو فصل ملی و استانی تخصیص یابد.

وی یادآور شد: با این وجود امروز با گذشت ۷ ماه از ابلاغ قانون بودجه، بودجه بخش استانی ۴ درصد و بخش ملی صرفاً ۶ درصد تخصیص پیدا کرده، یعنی عملاً بودجه ۱۴۰۱ صفر درصد اختصاص داشته است، با این شرایط چرا مجدداً به دنبال تصویب بودجه ۱۴۰۲ هستیم.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس اظهار کرد: با کمال تأسف باید گفت نه بودجه استانی، نه بودجه ملی و نه مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور هیچکدام تحقق پیدا نمی‌کند، آیا با این وضعیت انتظار ایجاد اشتغال و ساماندهی بازار مسکن را دارید.

وی تاکید کرد: عامل دیگر شرایط نابسامان اقتصادی کنونی خود مجلس است، چرا که مدارای مجلس با وزرای ناکاربلد خیانت به ملت است و باید گفت چرا این افراد را تشویق می‌کنیم و متأسفانه با احساس تکلیف‌ها، اقتصاد و اشتغال و اعتماد به نظام و کشور را نابود کرده‌ایم، این در حالی است که مقام معظم رهبری چندین بار به مجلس و دولت در این خصوص تذکر داده‌اند، اما آیا ما عمل کرده‌ایم؟