شهر خبر

جزئیات برگزاری سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی

مقدم‌فر

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد، گفت: امروز ما به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، چراکه نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

به گزارش مشرق، حمیدرضا مقدم‌فر دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های این ستاد که در تالار وحدت تهران برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) با بیان اینکه انقلاب اسلامی با تکیه بر معارف حضرت صدیقه طاهره(س) شکل گرفت و شکوفا شد، گفت: در ادوار مختلف و در دوران دفاع مقدس تکیه رزمندگان به آن حضرت بود و رزماندگان پشت لباس‌های خود نام حضرت زهرا(س) را می‌نوشتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی برجسته شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی با حضرت زهرا(س) خیلی مأنوس بود و خودش می‌گفت که حضرت زهرا برای ما و همه رزمندگان مادری کرده است و شهادت حاج قاسم نیز با تأسی از حضرت زهرا بود. او تا پایان عمر هم‌چون حضرت زهرا وفای‌به‌عهد داشت و معتقد بود که رمز عاقبت بخیری تکیه بر ولایت است.

مقدم فر ادامه داد: عاقبت بخیری نشانه‌هایی دارد و یکی از این نشانه‌ها، علاوه بر شهادت که اوج عاقبت بخیری است، دل‌ها در ایران و دنیا متوجه سردار دل‌ها شد. یک نشانه دیگر اینکه او در زمان تشییع پیکرش همه افراد از افکار، مذاهب و اقوام مختلف حضور داشتند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم به محور وحدت تبدیل شد، خاطر نشان کرد: نشانه دیگر اینکه برخلاف تصور دشمن، همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راه سردار سلیمانی همچنان امتداد دارد. شهادت حاج قاسم سندی بر حقانیت و نشانه‌ای برای حیات انقلاب اسلامی بود؛ او حجتی برای زنده بودن انقلاب شد.

وی گفت: حاج قاسم همیشه زنده است و امتداد داشته و خواهد داشت. او قهرمان ملی و جهان اسلام است. امروز ما به حاج قاسم مانند گذشته نیاز داریم، چراکه نماد هویت ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: شعار سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با توجه به پیشنهاد مردم «جان‌ فدا» نام گرفت.

مراسم ملی سومین سالگرد شهید سلیمانی ۱۳ دی برگزار می‌شود

مقدم‌فر درباره جزئیات آیین بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در روز ۱۳ دی ماه که روز شهادت شهید سلیمانی است، از ساعت ۱۴ در مصلای تهران مراسم ملی تهران با حضور انبوه مردم مردم و سخنرانی یکی از مسئولان عالی کشور در مصلای تهران برگزار می شود.

وی افزود: کنگره و همایش علمی تحت عنوان «قهرمان جهانی مقاومت» نیز برگزار خواهد شد که فراخوان آن در هفت سرفصل برای مقالات و پژوهش‌های علمی در ماه‌های گذشته منتشر شده بود.

رئیس ستاد مردمی سومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: روز ۱۳ دی ماه ساعت ۱۴ مراسم ملی بزرگداشت حاج قاسم با حضور انبوه مردم و سخنرانی یکی از مسئولان عالی کشور در مصلای تهران برگزار می شود.

مقدم فر ادامه داد: اجتماع بزرگ فرهنگیان در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) و اجتماع «دختران حاج قاسم» در استادیوم ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تشریح دیگر برنامه‌های امسال این ستاد با بیان اینکه در پنج استانی که میزبان تشییع حاج قاسم بودند برنامه‌های متنوعی خواهیم داشت، گفت، پویش‌های مردمی به‌ مانند سال گذشته انجام خواهد گرفت و امسال هم مردم برنامه‌ریزی کرده و به ما اعلام کرده‌اند. این پویش‌ها فرهنگی و اجتماعی است و مرکز اصلی برنامه‌های امسال خواهد بود. از دیگر پویش‌های معنوی می‌توان به ختم قرآن و حفظ سوره مبارکه «صف» اشاره کرد و مساجد اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: شبکه یک سیما هرشب ساعت ۱۹ الی ۲۰ و سه نوبت در روز پویش‌های مردمی را انعکاس می‌دهد. پویش وصیت‌نامه‌خوانی، زیارت نیابتی، اهدای کتاب، پویش اجتماعی به‌رسم حاج قاسم برای گره‌گشایی از زندگی مردم با کمک‌های مومنانه، پویش «قاسم برای همه»، پویش «یک کار خوب» به نیت حاج قاسم ویژه دانشجویان، پویش‌های نذر خون و نذر نان را داریم که سال گذشته مردم در هزاران نانوایی یک تا چند روز نان مجانی توزیع کردند.

مقدم‌فر گفت: نذر رهایی و گلریزان برای زندایان معسر و محکومان جرائم غیرعمد که بیش از پارسال انجام می‌گیرد، ارائه خدمات پزشکی در مناطق محروم، برپایی میز خدمت از سوی ادارات، نذر آموزش، نذر سلامت و توزیع اقلام پزشکی، نذر شادی و اهدای اسباب بازی تهیه‌شده توسط مردم، پویش شیفت ایثار را خواهیم داشت که کارگران در نظر دارند تا برای تولید بیشتر، یک شیفت اضافه‌تر مجانی به نیت قاسم کار کنند.

دبیر ستاد مردمی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی درباره تولیدات هنری این ایام نیز گفت: پخش مستند محافظان را خواهیم داشت که روایتی درباره محافظان همراه سردار سلیمانی است. همچنین نمایش میدانی بزرگی در بوستان ولایت برگزار خواهد شد که روایت زندگی حاج قاسم از کودکی تا شهادت است.

وی گفت: مستند «بوکمال» که روایتی جذاب از آزادسازی بوکمال و نقش سردار سلیمانی در این عملیات است نیز برای اولین بار پخش خواهد شد.