شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نرخ سود بانکی#بانک مرکزی#روسیه

صالح آبادی در صحن مجلس:

افزایش نرخ سود بانکی می‌تواند ثبات ارزی ایجاد کند

افزایش نرخ سود بانکی می‌تواند ثبات ارزی ایجاد کند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: روسیه با افزایش نرخ سود بانکی در شرایط جنگی، در بازار خود ثبات ایجاد کرد. افزایش نرخ سود بانکی در مدیریت بازار ارز بسیار مهم است و ما به دنبال آن هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی کشور صبح امروز در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (یکشنبه ۴ دی ماه) در جریان بررسی اقدامات و سیاست‌های ارزی دولت اظهار داشت: نرخ ارز متأثر بازار غیررسمی است که نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است. برای آنکه بازار ارز کشور را مدیریت کنیم، برنامه‌های متعدد و مختلفی در دولت در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: آن چه به بانک مرکزی باز می‌گردد، کنترل نقدینگی و تورم است. سیاست‌های عرضه و تقاضا در این باره در حال دنبال شدن است. یکی از برنامه‌های جدی بانک مرکزی، هماهنگی سیاست‌های ارزی با سیاست‌های تجاری است.

صالح آبادی تصریح کرد: این نکته بسیار مهم است که اگر کسی وارد کننده و متقاضی ارز باشد، ارز خود را از کشورهای دیگر تأمین نکند. بنابراین تثبیت سیاست‌های ارزی و تجاری بسیار اهمیت دارد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی گفت: در کشور روسیه زمانی که جنگ اوکراین آغاز شد، بازار ارز تلاطم احساس کرد اما بلافاصله این کشور نرخ سود بانکی را از ۱.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش داد. همین موضوع باعث ایجاد ثبات در بازار شد.

صالح آبادی ادامه داد: موضوع نرخ سود بانکی در مدیریت بازار ارز اثر ویژه و اهمیت زیاد دارد و مدت زیادی است که آن را دنبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرد: سیاست‌های پولی در بانک مرکزی در تمام کشورهای دنیا دنبال می‌شود و ما نیز به این موضوع توجه ویژه داریم.

وی گفت: موضوع مهم دیگر مالیات بر عایدی سرمایه است که نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند افرادی را که سفته بازی می‌کنند و به دنبال سوداگری هستند را مدیریت کند. چرا که این افراد باید مالیات بپردازند.

صالح آبادی افزود: موضوع بعدی تعیین تکلیف رمزارزهاست که این موضوع نیز باید توسط مجلس و دولت مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

در حال تکمیل...