شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بازی دوستانه#برزیل#فوتسال

زنان هم به سرزمین قهوه می‌روند؟

آخرین وضعیت مذاکرات بازی دوستانه ایران - برزیل با یک درخواست ویژه

آخرین وضعیت مذاکرات بازی دوستانه ایران - برزیل با یک درخواست ویژه

مذاکرات برای انجام بازی دوستانه تیم‌های ملی فوتسال مردان ایران و برزیل در حالی ادامه دارد که برزیلی‌ها خواهان بازی با تیم زنان کشورمان هم شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، رایزنی فدراسیون فوتبال ایران و کمیته فوتسال با همتای برزیلی برای انجام بازی تدارکاتی در شهریور ۱۴۰۲ در کشور برزیل همچنان ادامه دارد. البته طرفین هنوز به صورت قطعی روی انجام این مسابقه و جزئیات آن به توافق نرسیده‌اند.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد برزیلی‌ها علاوه بر سفر تیم ملی مردان ایران، درخواست کرده‌اند تیم ملی زنان کشورمان هم عازم برزیل بشود. این موضوع هنوز در فدراسیون فوتبال ایران مورد تایید و تصویب قرار نگرفته است.

فعالیت تیم ملی فوتسال زنان ایران در سال‌های اخیر و به ویژه بعد از شیوع کرونا به شکل عجیبی کاهش یافته است؛ آن‌هم در شرایطی که فیفا قصد دارد مسابقات جام جهانی فوتسال زنان را راه اندازی کند.

برگزاری بازی‌های تدارکاتی ایران و برزیل طی یک دهه گذشته با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بوده است. در سال ۱۳۹۵ قرار بود برزیلی‌ها برای انجام بازی دوستانه به ایران بیایند که علی کفاشیان رئیس وقت فدراسیون چند ماه قبل از آن، این مسابقه را لغو کرد.

در سال ۱۳۹۷، این برزیلی‌ها بودند که ایران را برای انجام دو بازی به کشور خود دعوت کردند. این مسابقه قرار بود در آبان ماه برگزار بشود اما در شرایطی که همه هماهنگی‌های این بازی صورت گرفته و برزیلی‌ها حتی اسپانسر خود را هم انتخاب کرده بودند، فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مشکلات مالی، این سفر را لغو کرد.

با این تفاسیر، بازی با پرافتخارترین تیم ملی فوتسال که در رده نخست رنکینگ جهانی هم قرار دارد اهمیت ویژه ای برای تیم ایران خواهد داشت. هرچند که این بار هم بیم این می‌رود که هم زنان و هم مردان ایران از داشتن یک تجربه بسیار ویژه و بزرگ و تقابل با برزیلی‌ها به دلیل مشکلات مالی محروم بشوند.