شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#پایتخت#دربی#منجی#بلای#جان

منجی پرسپولیس بلای جان استقلال

گئورگی گولسیانی مدافع گرجستانی پرسپولیس ستاره دربی بزرگ پایتخت بود.

منجی پرسپولیس بلای جان استقلال

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در روزی که پرسپولیس، دو مهاجم خارجی‌اش را دردربی در اختیار نداشت، یک خارجی دیگر، منجی تیم یحیی گل‌محمدی شد و نگذاشت پرسپولیس در این دیدار حیثیتی شکست بخورد.

گئورگی گولسیانی در اولین تجربه حضورش در دربی، نه تنها موفق به گلزنی شد بلکه در دقیقه ۸۹ هم گل تساوی تیمش را وارد دروازه سیدحسین حسینی کرد تا هم دبل کرده باشد هم اینکه نقش منجی تیمش را ایفا کرده باشد.

تا قبل از بازی امروز، آخرین باری که یک بازیکن در دربی موفق به دبل شده بود، به دربی ۹۲ برمی‌گشت که ارسلان مطهری هر دو گل تیم فرهاد مجیدی را وارد دروازه رقیب کرد اما در آن بازی هم پرسپولیس با گل دقیقه ۸۹، از شکست به رقیب سنتی‌اش فرار کرد.

درباره مدافع ۳۱ ساله پرسپولیس بد نیست به این نکته اشاره کنیم که این مدافع گرجستانی در شرایطی اولین گلش با پیراهن پرسپولیس را در دربی به ثمر رساند که آخرین گل او، مربوط به دیدار برگشت سپاهان و استقلال در فصل قبل بود که استقلال با گل محمد دانشگر از میزبانش پیش افتاد اما گولسیانی از روی نقطه پنالتی دروازه سید حسین حسینی را باز کرد تا آن بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

گولسیانی همچنین با پیراهن ذوب آهن هم به استقلال گل زده بود تا ثابت کند آبی ها رقیب محبوب ستاره گرجی پرسپولیس هستند. در مورد مدافع پرسپولیسی ها ۳ فکت جالب وجود دارد. اول اینکه این بازیکن به هیچ تیمی به اندازه استقلال در لیگ برتر گل نزده است.

فکت دوم اینکه گولسیانی به اولین مدافعی تبدیل می شود که در دربی موفق به زدن دو گل می شود. همچنین او بازیکنی است که بعد از ۶ سال با پیراهن پرسپولیس دبل می کند. آخرین بار مهدی طارمی در جریان برتری ۴ بر ۲ پرسپولیس مقابل استقلال در بازی برگشت لیگ پانزدهم موفق شد دو بار با پیراهن پرسپولیس دروازه رقیب سنتی را باز کند.