شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#برزیل#قدیمی#لیگ برتر

از دیدار رفقای قدیمی در آزادی تا جنگ برزیل و پرتغال در آبادان!

از دیدار رفقای قدیمی در آزادی تا جنگ برزیل و پرتغال در آبادان!

امروز سه مسابقه دیگر از هفته سیزدهم لیگ برتر برگزار خواهد شد.

سپهر ستاری: هفته سیزدهم لیگ برتر امروز با سه بازی حساس پیگیری می‌شود. دیروز ۴ مسابقه برگزار شد و تنها سپاهان توانست هر سه امتیاز دیدار خود را کسب کند و سه بازی دیگر با تساوی به پایان رسید. زردپوشان اصفهانی در ورزشگاه نقش جهان میزبان تیم بحران‌زده نفت مسجدسلیمان بودند و با نتیجه چهار بر صفر به برتری رسیدند. سپاهان با این برد به رده دوم صعود کرد و جای گل‌گهر را گرفت. شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار بود دیروز در اراک به مصاف آلومینیوم بروند اما بارش برف این دیدار را لغو کرد.

در سه بازی دیگر دیروز هم دیدار تیم‌های نساجی و هوادار و هم‌چنین فولاد و ذوب آهن با تساوی یک – یک به پایان رسید و تقابل مس رفسنجان و ملوان بندرانزلی هم بدون گل تمام شد.

امروز سه بازی دیگر هفته سیزدهم برگزار خواهد شد.

تراکتور – مس کرمان

اولین بازی امروز از ساعت ۱۴ بین تراکتور و مس کرمان برگزار خواهد شد. تراکتور که در زمان تعطیلات لیگ با شوک جدایی بردیف مواجه شده بود، هفته گذشته مقابل پیکان به برتری رسید تا روند خوب خود پیش از جام جهانی را حفظ کند. تبریزی‌ها پس از شروع ضعیف در لیگ بیست و دوم، طی چند بازی اخیر نتایج خوبی کسب کردند و خودشان را به نیمه بالایی جدول رساندند. آن‌ها اکنون با پاکو خمز، سرمربی اسپانیایی خود به دنبال دومین برد متوالی پس از تعطیلات هستند تا جایگاه مس رفسنجان در رده پنجم را تصاحب کنند.

در طرف مقابل شاگردان فرزاد حسین‌خانی در مس کرمان هنوز خودشان را در لیگ برتر پیدا نکرده‌اند و شرایط خوبی در جدول ندارند. مسی‌ها با کسب تنها ۹ امتیاز از ۱۲ بازی ابتدایی در رده چهاردهم جدول قرار دارند و با ادامه شرایط فعلی شاید خیلی زود به لیگ یک برگردند.

ابتدا قرار بود دیدار امروز دو تیم با حضور تماشاگران برگزار شود اما دیروز اعلام شد این بازی هم مانند دیگر دیدارهای هفته سیزدهم بدون تماشاگر خواهد بود.

پرسپولیس – پیکان

در دومین بازی امروز پرسپولیس و پیکان از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس که در روزهای اخیر درگیر حواشی مربوط به جدایی یورگن لوکادیا بوده، باید امروز مقابل یکی از جوان‌ترین تیم‌های لیگ به میدان برود. پیکان هفته گذشته پس از چهار تساوی متوالی مقابل تراکتور شکست خورد و در مجموع این هفته‌ها اوضاع مناسبی ندارد. آن‌ها در ۹ بازی اخیر خود موفق به کسب پیروزی نشده و با کسب ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند.

این درحالی است که پرسپولیس با ۲۵ امتیاز به صدر جدول تکیه زده و شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل دارد. با توجه به جدایی لوکادیا و مصدومیت دیاباته این بازی می‌تواند فرصت خوبی برای مهدی عبدی و حامد پاکدل باشد تا توانایی‌های خود را به گل‌محمدی ثابت کنند. عبدی تاکنون ۴ گل به پیکان زده و امروز به دنبال پنجمین گل خود مقابل این تیم خواهد بود.

یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی، سرمربیان این دو تیم سال‌ها در تیم‌های مختلف در کنار هم فعالیت کرده‌اند و جالب اینکه حسینی در چهار تقابل با گل‌محمدی هرگز موفق به پیروزی مقابل او نشده است. سه شکست و یک تساوی حاصل کار حسینی مقابل سرمربی پرسپولیس بوده است.

پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر ۲۵ بار موفق به پیروزی مقابل پیکان شده است و این بیشترین تعداد پیروزی تیمی مقابل تیم دیگر در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. پرسپولیس در ۹ بازی اخیر خود مقابل پیکان موفق به کسب پیروزی شده که ۳ مورد آخر با اختلاف بیش از یک گل بوده است.

نفت آبادان – استقلال

آخرین بازی امروز از ساعت ۱۸ بین دو تیم نفت آبادان و استقلال برگزار خواهد شد. آبی‌های پایتخت پس از تساوی تلخ مقابل پرسپولیس در دربی پایتخت امروز محکوم به شکست نفت آبادان هستند. تیمی که هفته گذشته مقابل نساجی دومین برد فصل خود را به دست آورد و با حضور ادسون ناوارس پرتغالی شرایط بهتری دارد. تاوارس پس از رضا پرکاس و فیروز کریمی سومین مربی نفت آبادان در این فصل است و این تیم تا اینجای لیگ رکورددار تغییر سرمربی به حساب می‌آید.

استقلال هم با ریکاردو ساپینتو در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده و در صورت پیروزی در این دیدار شانس صدرنشینی هم دارد. شاگردان ساپینتو در دیدارهای خارج از خانه هنوز تن به شکست نداده و در سمت مقابل نفت هم تنها تیم لیگ برتر است که هنوز موفق به کسب برد در خانه نشده است. آرمان رمضانی، مهدی قایدی و ارسلان مطهری سه استقلالی هستند که سابق گلزنی مقابل نفت آبادان را دارند و جعفر سلمانی، زبیر نیک‌نفس، امید حامدی‌فر و محمدحسین زواری چهار بازی استقلال هستند که قبلا با لباس نفت آبادان در لیگ برتر به میدان رفته‌اند.

۲۵۸ ۲۵۸