شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#مجمع تشخیص
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: روسیه ما را در جهان بی‌آبرو کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: روسیه ما را در جهان بی‌آبرو کرد

مقامات روسیه تاکنون هیچگاه رسماً بیان نکردند که با ایران متحد استراتژیک هستند! از سوی دیگر روسیه با اقدامات اخیر خود مخصوصاً در قضایای اوکراین و بحث پهپاد‌ها ضربه بسیار مهلکی به موقعیت بین المللی ایران زد.

اعتمادآنلاین |

دکتر سید محمد صدر، تحلیلگر برجسته و دیپلمات سابق ایران معتقد است که ایران روابط بین المللی خود را به دو کشور چین و روسیه محدود کرده است در حالی که رفتار‌های این دو کشور نشان می‌دهد نه تنها چندان متحد استراتژیک ایران نیستند بلکه به فکر تأمین منافع خود می‌باشند.

به گزارش شفقنا، دکتر صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأکید دارد: بسیار اشتباه بزرگی است که امروز به دلیل اینکه به چین نفت می‌فروشیم و بسیاری از کشور‌های دیگر از ایران نفت خریداری نمی‌کنند، عکس العمل جدی نسبت به اظهارات رییس جمهور چین درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی نداشتیم و ضروری است که رییس جمهور و وزارت خارجه جبران کنند و به صورت جدی به چین تذکر دهند.

در ارتباط با فروش نفت نیز روسیه به خصوص پس از تحریم از سوی اروپا، سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که به نوعی رقیب ایران در فروش نفت شده و به دنبال تصاحب برخی از بازار‌های نفتی ایران در چین، هند و سایر کشورهاست که این سیاست روسیه نیز با روابط استراتژیکی که برخی مقامات ایران مطرح می‌کنند به هیچ وجه همخوانی ندارد و نکته جالب اینکه مقامات روسیه تاکنون رسماً بیان نکردند که با ایران متحد استراتژیک هستند!

از سوی دیگر روسیه با اقدامات اخیر خود مخصوصاً در قضایای اوکراین و بحث پهپاد‌ها ضربه بسیار مهلکی به موقعیت بین المللی ایران زد و باعث شده که روز به روز تحریم‌ها علیه ایران افزایش پیدا کند این در حالی است که روسیه به لحاظ اقتصادی به هیچ وجه توان جبران این تحریم‌ها علیه ایران را ندارد.