شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین

ژنرال بازنشسته آمریکایی:

اوکراین برای تغییر صحنه نبرد به موشکهای دوربرد و تانک نیاز دارد

اوکراین برای تغییر صحنه نبرد به موشکهای دوربرد و تانک نیاز دارد

یک ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که اوکراین برای تغییر اوضاع در صحنه نبرد نیاز به موشک های دوربرد و تانک های M۱ دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا گفت تا زمانی که اوکراین در حالت دفاعی قرار داشته باشد قادر به کسب پیروزی مقابل روسیه نخواهد بود.

بر اساس این گزارش، «باری ماکاوری» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی گفت که اوکراین باید برای تغییر اوضاع زمام کار را در دست بگیرد و ارتش نیاز به وسیله ای دارد که به آنها برای خروج از این وضعیت کمک نماید.

این نظامی بازنشسته آمریکایی همچنین افزود که ارتش اوکراین با کمک موشک های دوربرد سطح به سطح و تانک های ام ۱ می تواند صحنه نبرد را تغییر دهد.

وی در عین حال گفت که ارتش اوکراین با این وجود قادر خواهد بود عرصه را بر نیروهای روسیه تنگ کند نه اینکه بر آنها فائق آید.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

«اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا روز شنبه در پیامی توییتری از کمک ۱۸ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین در سال آینده میلادی خبر داد.

رئیس کمیسیون اروپا در این باره نوشت: همه کشورهای اتحادیه اروپا اکنون با پیشنهاد ما برای انتقال ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی کلان به اوکرین موافقت کرده اند. پولی که به طور مرتب برای کمک به تعمیرات فوری و هموار کردن راه برای بازسازی پرداخت می‌شود.

«اورزلا فون در لاین» ادامه داد: بازسازی که اوکراین را در مسیر اتحادیه اروپا قرار خواهد داد.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچیک از این اهداف نرسید.

«خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هم در سخنانی تصریح کرد: حمایت آمریکا و اروپا از کی یف، بحران اوکراین را تا سال آینده ادامه دار خواهد کرد. با این حمایت‌ها به نظر می‌رسد که جنگ به آسانی تمام نمی‌شود.