شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاریس#معترضان#فرانسه#آتش

ادامه خشونت میان معترضان کرد و پلیس فرانسه

ادامه خشونت میان معترضان کرد و پلیس فرانسه

ایرنا نوشت: درگیری خشونت بار میان نیروهای پلیس فرانسه و کردهای معترض به کشته شدن سه تن، روز شنبه برای دومین روز پیاپی با واژگونی و به آتش کشیده شدن خودروها و پرتاب اشیاء به سوی ماموران و شلیک متقابل گاز اشک آور، در پاریس ادامه یافت.

به گزارش از خبرگزاری رویترز؛ مرکز این خشونت ها که پس از نزدیک به ۲ ساعت با پراکنده شدن معترضان پایان یافت، میدان ریپابلیک مرکز سنتی برگزاری تظاهرات در پاریس بود که کردها پیش از آغاز درگیری، در آن گردهمایی مسالمت آمیزی برپاکرده بودند.

پلیس فرانسه در پی کشته شدن سه تن در حمله روز جمعه فرد مسلحی به مرکز فرهنگی کردها و قهوه خانه نزدیک آن در یک محله پر رفت و آمد پاریس، مرد ۶۹ ساله ای را که به تازگی از بازداشت به اتهام حمله سال پیش با سلاح سرد به اردوگاه مهاجران در پاریس رها شده بود، دستگیر کرد.

بازجویان در پی بازجویی از این مرد مظنون، انگیزه نژادپرستانه را به اتهامات اولیه قتل و خشونت با کاربرد اسلحه او افزودند و دفتر دادستانی پاریس اعلام کرد که بازجویی از این مظنون ادامه دارد.

کردهای خشمگین بعداز ظهر جمعه نیز با پلیس درگیر شده بودند.

به گزارش روز جمعه ایرنا؛ پس از تیراندازی یک فرد مسلح به سمت مردم و قتل سه تبعه کرد فرانسوی، مردم با حضور در خیابان دهم پاریس به قتل این افراد اعتراض کرده و با پلیس درگیر شدند.
پلیس ضد شورش پاریس برای متفرق کردن جمعیت به سمت آن‌ها گاز اشک آور شلیک کرد و در مقابل جمعیت خشمگین نیز به سمت پلیس سطل زباله پرتاب کرده و به خودروهای پارک شده و رستوران‌ها آسیب رساندند.
جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه گفت که فرد مظنون به وضوح به دنبال هدف قرار دادن خارجی‌ها بوده است.

یک مرد مسلح در مرکز شهر پاریس سه نفر را با شلیک گلوله کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

هنوز علت و انگیزه عامل این حمله در تیراندازی مشخص نشده، اما گزارش‌ها حاکی است که مظنون یک تبعه فرانسه بوده و پلیس وی را به جرم اقدام به قتل دستگیر کرده است.
شاهدان این حادثه از شنیده شدن صدای شلیک هفت یا هشت گلوله سخن گفتند و پلیس حال ۲ مجروح را وخیم اعلام کرد.

310310