شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#ترکیه#اوکراین#اروپا

انتقاد وزیر دفاع ترکیه از آمریکا و اروپا درباره بحران اوکراین

کدخبر: ۵۴۴۰۲۳
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت، حمایت آمریکا و اروپا از کی یف، بحران اوکراین را تا سال آینده میلادی ادامه دار خواهد کرد.
انتقاد وزیر دفاع ترکیه از آمریکا و اروپا درباره بحران اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه امروز شنبه در سخنانی تصریح کرد: حمایت آمریکا و اروپا از کی یف، بحران اوکراین را تا سال آینده ادامه دار خواهد کرد.

وبگاه اینتل ریپابلیک گزارش داد، وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: با این حمایت ها به نظر می رسد که جنگ به آسانی تمام نمی شود.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه هفته گذشته با حضور در کنگره آمریکا، به ایراد سخنرانی پرداخت و ادعا کرد که ده‌ ها میلیارد دلار کمکی که برای کمک به این کشور برای مقابله با تهاجم روسیه تصویب شده، کمک خیریه نیست، بلکه سرمایه گذاری در امنیت جهانی است.

زلنسکی در اولین سفر خود به خارج از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه، به قانونگذاران در مجلس نمایندگان گفت که امیدوار است آنها به حمایت از اوکراین بر اساس حمایت دو حزبی ادامه دهند.

حضور زلنسکی در کنگره آمریکا پس از دیدار با جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در کاخ سفید صورت گرفت.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) فرمان عملیات ویژه نظامی در اوکراین را صادر کرد. با آغاز عملیات نظامی روسیه، آمریکا و اوکراین با هدف توقف پیشروی ارتش روسیه و زمین‌گیرکردن آن در خاک اوکراین و همچنین کاهش درآمدهای ارزی مسکو، ضمن ارسال مداوم انواع تسلیحات مدرن به ارتش اوکراین، تحریم‌های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه به‌ویژه بخش صادرات محصولات نفتی و گازی وضع کردند.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد.

اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند و اکنون نیز به علت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ضدروسیه، شهرهای اروپایی محل تجمع معترضان علیه سیاست دولت‌های غربی در حمایت از اوکراین و ناتو هستند.