شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#وزارت#وزارت دفاع

پس از تشدید حملات داعش رخ می دهد؛

حضور هیئت عالی رتبه امنیتی در استان دیالی عراق

حضور هیئت عالی رتبه امنیتی در استان دیالی عراق

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که یک هیئت امنیتی بلندپایه برای نظارت مستقیم بر روند بازاستقرار یگان های نظامی به استان دیالی رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که یک هیئت امنیتی بلندپایه برای نظارت مستقیم بر روند بازاستقرار یگان های نظامی به استان دیالی رفت.

بر اساس این گزارش، عبدالامیر رشید یار الله، رئیس ستاد کل ارتش عراق و قیس خلف المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق به استان دیالی رفته اند.

این هیئت امنیتی بلندپایه برای نظارت مستقیم بر بازاستقرار یگان های نظامی در دیالی وارد این استان شدند.

لازم به ذکر است که در حمله اخیر داعش به روستای البوبالی در حومه الخالص در شمال بعقوبه شماری جان باختند و برخی دیگر زخمی شدند.

داعش که از ۱۷ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ به عراق حمله و مدت اندکی توانسته بود بخش زیادی از این کشور را تصرف کند در آبان ۱۳۹۶ شکست خورد؛ اما از همان زمان هسته‌های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال است و هر از گاهی اقدام به تحرکات تروریستی می‌کنند.

کسانی که تحرکات داعش را در عراق یا شرق فرات در سوریه دنبال می‌کنند، این تصور برایشان ایجاد می‌شود که گویا داعش از بین نرفته است و در حال جنگ و مانور دادن در مناطق ثابتی است و اینکه پایگاه‌های لجستیکی و برنامه ریزی عملیاتی دارد.

داعش فرصت تثبیت مواضع خود در برخی نقاط به ویژه در کرکوک، دیالی، نینوا، صلاح الدین، مناطق مرزی عراق با سوریه و کوه‌های حمرین را پیدا کرده است تا در فرصت مناسب دست به یورش علیه نیروهای عراقی بزنند و این مناطق در حال حاضر فعال‌ترین مراکز داعش در عراق محسوب می‌شود.اخیراً تکفیری‌ها سلسله حملاتی را به مناطقی از کرکوک، نینوا، حومه دیالی و جلولاء و شرق صلاح الدین داشته اند. برخی منابع امنیتی از وجود مراکز آموزشی داعش در صحرای الانبار در غرب عراق و نوار مرزی با سوریه خبر دادند.