شهر خبر

تحت تاثیر جنگ اوکراین؛

انگلیس به‌رغم تورم فزآینده، بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

انگلیس به‌رغم تورم فزآینده، بودجه دفاعی خود را افزایش می‌دهد

نشریه تلگراف در گزارشی نوشت که انگلیس در بحبوحه تورم فزآینده، قصد دارد تا بودجه دفاعی خود در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تلگراف در گزارشی نوشت که وزارت دفاع انگلیس با اشاره به جنگ اوکراین به عنوان یکی از دلایل اصلی، قصد دارد تا بودجه دفاعی خود در سال ۲۰۲۴-۲۰۲۵ را افزایش دهد.

در این گزارش به این نکته اشاره شده که تصمیم کلی برای افزایش بودجه دفاعی گرفته شده و جزئیات آن هنوز نهایی نشده است. انتظار می‌رود جرمی هانت، وزیر دارایی انگلیس ارقام و اعداد نهایی را در بهار ۲۰۲۳ اعلام کند.

به نوشته تلگراف، دولت انگلیس قصد دارد تا اطمینان پیدا کند که بودجه دفاعی این کشور در مقایسه با تورم، کاهش پیدا نکند.

به نوشته تلگراف، موافقت وزارت خزانه‌داری انگلیس برای تخصیص این مبلغ، به نگرانی‌های ژئوپلیتیکی به ویژه عملیات نظامی روسیه در اوکراین بستگی دارد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰) لندن یکی از حامیان اصلی کی‌یف بوده و برای اوکراین تسلیحات و آموزش نظامی فراهم کرده است.

دولت انگلیس در ماه سپتامبر متعهد شد تا در سال آینده نیز به اندازه سال ۲۰۲۲ و حتی بیشتر، برای اوکراین کمک نظامی فراهم آورد. بر اساس گزارش رسانه‌ها، انگلیس «دومین حامی نظامی بزرگ اوکراین» بوده و تاکنون حدود ۲.۳ میلیارد پوند(۲.۸ میلیارد دلار) به این کشور کمک کرده است.