شهر خبر
سبک زندگی

عرق گیاه فراسیون | فواید عرق گیاه فراسیون

با غرق این گیاه تمام سموم بدنت رو به راحتی پاکسازی کن!

یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که عرق گیاه فراسیون طبع گرم و خشک در بعضی مواقع معتدل نیز دارد، گفت: فراسیون ترشحات مختلف بدن خصوصاً ترشحات بلغمی را از بدن بیرون می‌ریزد.

با غرق این گیاه تمام سموم بدنت رو به راحتی پاکسازی کن!

فواید عرق گیاه فراسیون

 گیاه فراسیون یکی‌از منحصر به فردترین گیاهان دارویی بومی مناطق مختلف ایران است که در بهبود بسیاری از بیماری‌ها خصوصاً مشکلات مرتبط با زنان و نازایی مورد استفاده بوده و بخصوص انواع کیست موجود در تخمدان و تخمدان پلی کیستیک را بهبود می‌بخشد و برای تقویت رحم بانوان برای بارداری و بلوغ تخمک‌ها می‌تواند مؤثر باشد.

گیاهی برای پاکسازی بدن

وی ادامه داد: از دیگر خواص مهم این گیاه می‌توان به تقویت ریه و پاکسازی آن از نزله و اخلاط و برطرف شدن ناراحتی‌های مرتبط مانند تنگی نفس و بهبود آسم اشاره کرد.

طالبی ادامه داد: کاهش کلسترول و سطح قند خون و مصرف منظم عصاره گیاه با محافظت از شریان‌ها و جلوگیری از آترواسکلروز می تواند به کاهش خطر ابتلا به حملات قلبی و سکته مغزی که هردو با کلسترول بالا تشدید می‌شود مؤثر باشد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی عنوان کرد: توانایی این گیاه در ایجاد عرق باعث پاکسازی بدن از سموم می‌شود و نمک‌های اضافی، آب و چربی و مواد خطرناک را از بدن دفع می‌کند.

وی تصریح کرد: تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش دردهای قاعدگی و کاهش اسپاسم‌های عصبی از دیگر خواص مهم این گیاه به شمار می‌رود.

طالبی عنوان کرد: از دیگر نام‌های گیاه فراسیون می‌توان به افنان سر، شنار، فراسیون ابیض، گندنای کوهی، صوف‌الارض، علقما، فراسیم، شویر، حشیشه الکلب و شافار اشاره کرد.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی با اشاره به این‌که عرق گیاه فراسیون طبع گرم و خشک در بعضی مواقع معتدل نیز دارد، بیان کرد: فراسیون ترشحات مختلف بدن خصوصاً ترشحات بلغمی را از بدن بیرون می‌ریزد، همچنین در زنان غیر حامله یا شیرده نقش مؤثر و مفیدی در پاکسازی اندام زنانه و تنظیم عادت ماهیانه آنان دارد.

وی با اشاره به این‌که شاید بتوان گفت فراسیون یک تنظیم کننده هورمون‌های زنانه بوده و شستشو دهنده و رقیق کننده ترشحات مخاط و نیرو بخش است، تصریح کرد: فراسیون به گفته بوعلی سینا پاک کننده رحم و تخمدان از کیست و عفونت بوده و گیاهی از خانواده نعناییان و کمی تلخ‌ مزه است.

طالبی ادامه داد: عرق فراسیون ضد التهاب و ضد درد است و دارای اثر زیاد در دستگاه تناسلی زنان و مردان، پاک کننده رحم از ترشحات، تسهیل زایمان، کم کننده ترشحات واژینال و تنظیم عادت ماهانه است.

این کارشناس ارشد گیاهان دارویی افزود: عرق گیاه فراسیون از بین برنده توده‌های خوش خیم پستانی است و از پیشرفت و پیدایش توده‌های خوش خیم لیپوم در بدن و کبد چرب جلوگیری می‌کند.

 

منبع: خبر آنلاین