شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#آتش سوزی#سالمندان

آتش سوزی در خانه سالمندان روسیه جان ۱۳ نفر را گرفت

آتش سوزی در خانه سالمندان روسیه جان ۱۳ نفر را گرفت

شمار قربانیان آتش سوزی در آسایشگاه سالمندان در استان کمروو روسیه به ۱۳ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آتش سوزی در یک آسایشگاه سالمندان در روسیه حداقل ۱۳ نفر را به کام مرگ کشاند.

سرویس‌های اورژانس روسیه در بامداد روز شنبه اعلام کردند که تعداد افرادی که در آتش‌سوزی در آسایشگاه سالمندان در استان کمروو در منطقه سیبری غربی روسیه جان خود را از دست دادند به ۱۳ نفر افزایش یافته است و همچنان از سرنوشت هفت نفر از سالمندان اطلاعی در دست نیست.

به گفته مقامات محلی، طبقه دوم این سازه به طور کامل ویران شده است، در حالی که هنگام آتش سوزی حداقل ۲۰ نفر در آنجا بوده اند. همچنین فروشگاه‌های مختلفی در طبقه همکف قرار داشتند که طعمه حریق شدند.

این آتش سوزی در یک ساختمان چوبی دو طبقه رخ داده است که به گفته مقامات محلی بدون طی مراحل قانونی و به صورت غیرمجاز به عنوان خانه سالمندان خصوصی در کمروو مورد استفاده قرار گرفته بود. درجه سختی آتش سوزی تا آن جا بوده که بخش‌هایی از ساختمان به خاکستر تبدیل شده است.

استان کمروو با کمتر از ۳ میلیون نفر جمعیت در جنوب مرکزی روسیه و در بخش آسیایی این کشور پهناور قرار دارد. اغلب مردم استان کمروفو روس تبار هستند، اما در این استان اقلیت‌های اوکراینی، تاتار و چوواش وتالش نیز می‌کنند.

روسیه با جمعیت فزاینده افراد بازنشسته و سالمند روبروست و جمعیت روسیه در نتیجه طولانی‌تر شدن عمر و بهبود اوضاع بهداشتی طی سال‌های گذشته پیرتر شده است. این پیری جمعیت روسیه نتیجه دگرگون شدن ساختار اجتماعی در نتیجه تلاطم‌های قرن بیستم در این کشور است. تعداد افراد دارای سن ۲۰ تا ۶۴ سال در سال ۲۰۱۲ به اوج خود (۹۵ میلیون) رسید. اینک سیر نزولی در این گروه آغاز شده و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۸۲ تا ۸۵ میلیون نفر خواهد رسید و در مجموع این رقم بعد از آن هم رو به افول خواهد رفت و در کل تعداد جمعیت شاغل در برابر سالمندان بالاتر از ۶۵ سال کمتر و کمتر خواهد شد. این روند به معنی بالا رفتن فشار بر سامانه‌های خدمات اجتماعی و کاهش تعداد جمعیت جوان در روسیه خواهد بود.