شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#دربی

مهدی حاج‌محمد: جام جهانی سطح توقع را از دربی ۹۹ بالا برده بود/ دور برگشت تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند

مهدی حاج‌محمد: جام جهانی سطح توقع را از دربی 99 بالا برده بود/ دور برگشت تکلیف قهرمان را مشخص می‌کند

پیشکسوت استقلال نظرات خود درباره دربی تهران را بیان کرد.

مهدی حاج‌محمد، پیشکسوت باشگاه استقلال تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره دربی 99 اظهار داشت: از دربی خیلی لذت نبردم. دربی در بیشتر مواقع جذاب نیست و حساسیت‌ها بر آن سایه می‌افکند. شاید این بار برگزاری جام جهانی قطر باعث شد تا سطع توقع‌مان بالا باشد.

وی افزود: بازی از لحاظ فنی خیلی با بازی‌های جام جهانی تفاوت داشت. می‌خواستند توپ را به هم پاس بدهند یا آن را مهار کنند، توپ چند متر فاصله می‌گرفت. در جام جهانی اما اصلا شرایط متفاوت بود و بازیکنان با تسلط کافی توپ را در مالکیت خود داشتند. پاس‌های آبی و قرمزها خیلی متفاوت با کیفیت جهانی بود و به همین دلیل لذت زیادی نبردم.

هافبک- مهاجم آبی‌ها در دهه 40 و 50 درباره مشکلات شاگردان ساپینتو گفت: سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم ملی است اما نتوانست دو توپ هوایی را رد کند و بازیکنان رقیب توانستند روی دو ضربه سر گل بزنند. 50 سال پیش رشیدی تا خط محوطه جلو می‌آمد اما حسینی نمی‌توانست این کار را کند. در ضمن کسی که گولسیانی را باید مهار کند باید خودش سرزن باشد که اینگونه نبود. در صحنه گل دوم هم نباید استقلال کرنر می‌داد و حریف صاحب فرصت می‌شد.

حاج‌محمد ادامه داد: مهدی قایدی در زمین نبود و دلیلش را عدم توپگیری او می‌دانم. قایدی بازیکنی با کیفیت در حمله و ضعیف در دفاع است. پرسپولیسی‌ها از کنار‌ه‌ها خوب حرکت می‌کردند و سانتر می‌کردند. ورود قایدی برای نفس کشیدن تیم و کاهش فشار بود. او وظایف خوبی نداشت و در دفاع کار کرد. استراتژی استقلال هم اشتباه بود و خیلی زود عقب نشست. بگذارید مثال بزنم. در بازی مقابل آمریکا اگر نیاز به برد داشتیم قطعا صعود می‌کردیم اما برای مساوی به زمین رفتیم و آن نتیجه رقم شد. آمریکا یک گل زد و دیگر توپ به سمت دروازه ما نیامد. قایدی آمد اما شرح وظایفش دفاعی بود. چه بهتر بود که روزبه چشمی می‌ماند و با سرزنی به تیمش کمک می‌کرد.

Haj Mohammad1

وی درباره عملکرد سرمربی خارجی استقلالی‌ها تا این هفته عنوان کرد: مربیان خارجی مربیان دانا و فنی هستند. پیشتر هم گفته‌ام باید ببینیم دور برگشت چه اتفاقی رقم می‌خورد زیرا کار سخت می‌ شود. امیدوارم همه چیز به سود استقلال باشد. تکرار قهرمانی دور از دسترس نیست. تیم‌هایی چون استقلال، پرسپولیس و سپاهان و گل‌گهر با یک شکست و برد رتبه‌شان در جدول تفاوت پیدا می‌کند. در شهرآورد هم ممکن بود با برد استقلال همه چیز تغییر کند که این اتفاق نیفتاد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/