شهر خبر

دیدار هیئت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه گینه

دیدار هیئت معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه گینه

هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، در جریان دیدار از جمهوری گینه با موریساندا کویاته، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، هیات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه، در جریان دیدار از جمهوری گینه با موریساندا کویاته، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

در این ملاقات دو طرف بر تمایل و اراده قوی دولتهای متبوع خود بر گسترش همکاریهای دوجانبه میان ایران و گینه تاکید نمودند.

صفری، ضمن ابلاغ سلام امیرعبداللهیان به همتای گینه ای ایشان، آمادگی کشورمان جهت همکاری با گینه در تمام زمینه های موردنیاز این کشور از جمله انرژی، تامین شبکه برق، ساختمان سازی، سدسازی، جاده سازی، تجهیزات بیمارستان، تولیدات صنعتی حوزه کشاورزی و ماشین آلات صنعتی موردنیاز بخش معادن را اعلام نمود. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اهمیت روابط دوجانبه، خواستار احیای کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور جهت ارتقای سطح مناسبات گردید.

وزیر امور خارجه گینه نیز با ابراز خرسندی از این دیدار به ارزشهای مشترک دو کشور اشاره و  ادامه داد که آمادگی همکاری در تمام زمینه‌های موردنظر جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور گینه بر تقویت و توسعه روابط با توجه به توانمندیها و پیشرفتهای کشورمان، انتظار گینه برای استفاده از دانش و تجربیات پیشرفته جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

 انتهای پیام/