شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#یمن#منابع

احتمال بازگشت سیاست‎مداران وابسته به عربستان به عدن

 احتمال بازگشت سیاست‎مداران وابسته به عربستان به عدن

برخی منابع محلی یمن از احتمال بازگشت سیاست‎مداران وابسته به ائتلاف به عدن خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، منابع محلی یمن گزارش داده‌اند که تحرکات نظامی در اطراف کاخ معاشیق واقع در استان عدن به شدت افزایش یافته است.

در همین ارتباط نیز العلیمی، رئیس شورای ریاستی مورد حمایت ائتلاف در مصاحبه چند روز گذشته خود با العربیه سعودی، استقرار اجباری خود در ریاض را رد کرده بود.

صحبت‌های العلیمی در حالی بود که وی چند ماه است که بیشترین زمان خود را در ریاض حضور داشته و نسبت به عدن نیز انتقاد کرده بود که چند اتاق اجاره‌ای بیشتر دست شورای ریاستی نیست.

به نظر می‌رسد که بازگشت برخی از شورای ریاستی و دولت زیر نظر آن به عدن نزدیک است.

از سوی دیگر همزمان در صنعا نیز «محمد عبدالسلام» رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که بدون توقف عملیات نظامی ائتلاف متجاوز سعودی و بدون برداشته شدن محدودیت‌ها صلح در یمن محقق نخواهد شد. وی افزود: سفر هیئت عمانی به صنعاء در راستای تکمیل مذاکرات گذشته درباره پایان دادن به حملات نظامی ائتلاف متجاوز و لغو محاصره به عنوان حقوق طبیعی و انسانی شهروندان یمنی صورت گرفته است.

عبدالسلام یپش از این نیز با تاکید بر اینکه کشورهای عضو ائتلاف متجاوز سعودی اقتصاد یمن را نشانه گرفته‌اند، گفت: اگر در پرونده انسانی و مسائل مربوط به پرداخت حقوق کارمندان، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر پیشرفت داشته باشیم، می‌توان به پیشرفت در سایر پرونده‌ها نیز امیدوار بود.

رئیس هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: ائتلاف متجاوز سعودی وعده‌هایی را مطرح می‌کند که هیچ تأثیری در پایان داده به محاصره و خروج نیروهای بیگانه از یمن ندارد.