شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارمنستان#قره باغ#نخست وزیر#همزمان

نخست وزیر ارمنستان نسبت به مواجهه با شرایط سخت در قره باغ هشدار داد

نخست وزیر ارمنستان نسبت به مواجهه با شرایط سخت در قره باغ هشدار داد

ایرنا نوشت: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان همزمان با ادامه انسداد گذرگاه لاچین از سوی جمهوری آذربایجان، هشدار داد که وضعیت بشردوستانه در منطقه ناگورنو- قره باغ پرمخاطره شده است.

به گزارش از رادیو اروپای آزاد، پاشینیان امروز پنجشنبه در جریان جلسه کابینه ضمن اشاره به اینکه از باکو خواسته تا گذرگاه را باز کند، گفت که در نتیجه محاصره غیرقانونی گذرگاه لاچین توسط جمهوری آذربایجان، اوضاع به شدت متشنج است.

ایروان باکو را به اعزام تظاهرات‌کنندگان برای مسدود کردن دسترسی ارمنستان به منطقه قره‌باغ متهم کرده اما باکو این موضوع را رد می‌کند.

نخست وزیر ارمنستان از سازمان ملل متحد یا سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) خواست تا یک هیات حقیقت یاب را برای شفاف سازی و کمک به حل وضعیت به منطقه بفرستند.

قره باغ اقلام غذایی اساسی و تقریبا همه داروها را وارد می کند درحالیکه روند واردات در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به این علت متوقف شد که افرادی با عنوان فعال محیط زیست این گذرگاه را مسدود کردند.

این مسیر تنها ارتباط زمینی بین ارمنستان و منطقه قره باغ است و اثرات مخربی را بر روی فروشگاه‌ها و کسب و کارهای ایروان خواهد گذاشت.

طبق گزارش رسانه‌های جمهوری آذربایجان، افرادی که خود را معترض می‌دانند خواسته جدیدی را مبنی بر تحت کنترل گرفتن این گذرگاه از سوی باکو، مطرح کردند.

310310