باید زنجیره مشتقات و فرآورده های نفتی تکمیل شود

قاسم ساعدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز درباره چرایی عدم تولید محصولات با ارزش پیرو فعالیت پالایشگاه ها،گفت: نیاز هست تا پالایشگاه های موجود در کشور توسعه و گسترش پیدا کنند.

وی تاکید کرد:باید استفاده حداکثری از فراوردها و مشتقات نفت درپالایشگاه ها به روز رسانی شود.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد : باید منطق با علم روز دنیا صنعتی را ایجاد کنیم که مشتقات بیشتری را تولید کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع مشتقات تولید شده می تواند یک صنعتی را به جریان بیاندازد تا هم در رفع بیکاری مشکلات برطرف و هم در رونق تولید یک گام به جلو برداریم.

عضو کمیسیون انرژی بیان کرد :در زمینه تولید مشتقات فراوردهای نفتی قدم های خوبی در کشور برداشته شده است و بنده به آینده این رویدادها در کشور خوشبین هستم تا طرح و برنامه ها موجود عملیاتی شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تحریم های شدید اعمالی، اقدامات در این بخش قابل قبول است اما ما به سمت و سویی در حرکتیم که باید به یک جایگاه مطلوب برسیم و آن جایگاه مطلوب یک فرایند را طلب می کند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد : ما باید تا آخرین زنجیره این فرایند را پشت سر بگذاریم تا اهداف در این بخش به درستی عملیاتی شوند.

وی در ادامه از پیگیری تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه در مجلس خبر داد و گفت : در این تحقیق و تفحص به دنبال سرنوشت پرداخت سه در از محل فروش نفت برای مناطق محروم و نفت خیز هستیم که پرداخت نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته مسئولین سازمان برنامه و بودجه تاکید دارند که این منابع را پرداخت کرده اند اما باید این موضوع برای ما روشن شود.